شناسهٔ خبر: 121226 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

جلاد جدید داعش هم انگلیسی است/عکس

داعش 43 منابع انگلیسی روز سه شنبه گفتند که جلاد جدید داعش در فیلم ویدئویی اخیر این گروه تروریستی به احتمال قوی یک شهروند انگلیس به نام 'سیذارتا دهار' است.

به گزارش «نماینده»، این منابع گفتند دستگاه های امنیتی با بررسی این فیلم ویدئویی متوجه 'دهار ' شده اند که پیش از این نیز در انگلیس تحت نظر قرار داشته است.

 
گروه داعش روز یکشنبه گذشته در یک فیلم ویدئویی ده دقیقه ای مدعی شد که پنج جاسوس انگلیس توسط مردان نقاب دار این گروه تروریستی اعدام شده اند.
 
منابع انگلیسی روز دوشنبه گفتند که مقامات امنیتی و اطلاعاتی انگلیس در حال بررسی این نوار ویدئویی که در آن یک داعشی نقاب دار با لهجه ای انگلیسی، انگلیس را تهدید به حمله تروریستی کرده و دیوید کامرون را نیز 'ابله ' نامید، هستند.

به گزارش این منابع، بسیاری از افراد بر این باور هستند که این داعشی نقاب دار که جای 'محمد اموازی ' جلاد پیشین داعش گرفته، سیذارتا دهار ۳۲ ساله است.
 
روزنامه دیلی تلگراف در این خصوص نوشت: سیذارتا دهار تا قبل از رفتن به سوریه به همراه همسر و چهار فرزندش، در شرق لندن به کار فروشندگی مشغول بوده است.
 
این روزنامه افزود: سیذارتا دهار در حالی زیر دماغ دستگاه های امنیتی برای پیوستن به داعش به سوریه رفت که پیش از آن در سال ۲۰۱۴ میلادی به اتهام تشویق به اعمال تروریستی، بازداشت و پس از آن با قید وثیقه آزاد شده بود.
 
به گزارش دیلی تلگراف، سیذارتا دهار هندو مذهب بوده و سپس به دین اسلام مشرف و پس از آن به گروه رادیکال المهاجرون که هم اینک از گروه های ممنوع شده شمرده می شود، پیوست.
 
به نوشته این روزنامه، خواهر دهار گفته است که از شنیدن صدای برادرش در فیلم ویدئویی داعش دچار شوک شده است هرچند حالا خیلی نمی تواند مطمئن باشد که او برادرش است.
 
دیلی تلگراف افزود: کودک شش ساله ای که در این فیلم ویدئویی دیده می شود، نیز پسر 'خدیجه داره ' یک زن افراط گرا است که در سال ۲۰۱۲میلادی به سوریه فرار کرد.
 
این روزنامه نوشت: هنری داره پدربزرگ این کودک توانسته است نوه اش را شناسایی کند.
 
هر چند پلیس اسکاتلندیارد تاکنون گزارش های منتشرشده در مورد شناسایی هویت جلاد جدید داعش و نیز کودک یاد شده گزارشی منتشر نکرده است.

نظر شما