شناسهٔ خبر: 121087 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توصیه های امام جمعه تهران برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: باید ببینید چه کسانی را انتخاب کنید که به امنیت کشور خدشه وارد نشود و قطب جدیدی برابر ولایت فقیه ایجاد نشود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نمازجمعه تهران، در سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: لازم است به دو نکته که در فرمایشات مقام معظم رهبری آمد توجه کنیم، یکی مسئله حیات و زندگی است، زندگی که ما داریم باید با زندگی حیوانات متفاوت باشد.  

وی اضافه کرد: زندگی حیوان غریزی است ولی انسان خلیفه خداوند است و باید رنگ خدا بگیرد، خداوند بشر را برای خود خلق کرده و تا زمانی که انسان به خدا نرسد حیات انسانی ندارد.  

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه وجود پیامبر چشمه حیات بود، تصریح کرد: در روزگاری که بشر روح انسانی‌اش مرده بود پیامبر اسلام آمد و روح انسانی را همراه خود آورد.

خطیب نماز جمعه تهران با طرح این موضوع که امروز جاهلیت مدرن آمده و اخلاق را کشته است، افزود: امروز خبری از ایثار و وجدان نیست، قتل‌های فجیعی انجام می‌شود و سر یک بچه را در مقابل چشمان پدر و مادرش می‌برند و این دنیا حمایت می‌کند و چنین جانورانی را می‌سازد.  

وی با طرح این پرسش که دنیای غرب چه نشانی از انسانیت دارد؟ گفت:‌دنیای غرب می‌خواهد همه را به رنگ خودش دربیاورد.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: انقلاب ما احیای روحیه انسانی بود و باید به دنبال زندگی و روح انسانی باشیم.  

وی در ادامه با بیان اینکه باید ببینیم نفس امام(ره) چه کرد، تصریح کرد: امروز اسلام در دنیا دلبری می‌کند و علامه شیخ زکزاکی ۶ فرزند خود را به تبعیت از اسلام تسلیم مکتب حضرت علی(ع) کرد و این خوبی‌ها حیات است و از بین نمی‌رود.  

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تاسیس تمدن اسلامی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و علم تلاش مومنان در صدر اسلام بود اما غربی‌ها استفاده کردند و تجارب علمی کسب کردند ولی معنویت و اخلاق را منهای آن کردند، تمدن آنها خیره کننده است ولی درونشان پوچی است.  

وی برهمین اساس ادامه داد: ما دنبال این هستیم که تمدنی بسازیم که مبنای آن توحید باشد، ما دنیا و آخرت رامی‌خواهیم یکجا بسازیم و ما جامعه خداشناس می‌خواهیم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه روز ۹ دی از ایام‌الله است، خاطرنشان کرد: این روز معجزه انقلاب است. این انقلاب پدیده قرآنی است. برخی دل به غرب داده‌اند و تشکلات دارند اما به اسلام توجهی ندارند، باید توجه کرد که اسلام ولایی و جمهوریت در کشور وجود دارد که اگر اینطور نبود وضعیت ما مثل جمهوری‌های مستکبر می‌شد.  

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: افتخار ما این است که خون شهدا برای اسلام ریخته شده نه برای شکم‌ها.  

وی با بیان اینکه با جنگ قصد داشتند انقلاب را از بین ببرند، تصریح کرد: اعتقاد دارم که فتنه ۸۸ به مراتب خطرناکتر از جنگ بود.  

وی برهمین اساس افزود: در جریان فتنه کسانی که در انقلاب داشتند مقابل انقلاب ایستادند و آتش را روشن کردند و برآن می‌دمیدند و متاسفانه برخی از مردم نیز بصیرت نداشتند.  

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ۸ ماه مردم تهران زندگی نداشتند و کسبه نیز سامانی نداشتند ولی دست‌بردار نبودند و تعجب می‌کنم کسانی که آن روز به امنیت مردم دلسوزی نکردند ادعای تبعیت از ولایت فقیه می‌کنند در حالی که نشان دادند ولایت را قبول ندارند.  

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: به مقدسات و امام(ره) جسارت کردند ولی آنها اعلام برائت نکردند. سفارت انگلیس در فتنه ۸۸ میدانداری می‌کرد و آنها در مذمت انگلیسی‌ها صحبتی نکردند و خدا می‌داند نماز جمعه را به چه شکلی درآوردند.

وی تاکید کرد: ۹ دی نشان داد و خداوند هست و خون شهدا می‌جوشد و دست امام عصر(عج) هوای مردم و انقلاب را دارد، مردم در روز ۹ دی چشم فتنه را کور کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: این شما و بصیرت شما، این شما و خون شهیدان شما، این شما و این امنیت کشور که زیر سایه ولایت به دست آمده است. باید ببینید چه کسانی را انتخاب کنید که به امنیت کشور خدشه وارد نشود و قطب جدیدی برابر ولایت فقیه ایجاد نشود.

وی برهمین اساس تصریح کرد: شورای نگهبان لازم است ولی کافی نیست و بصیرت شما مهم است باید ببینید چه کسانی در گذشته چه کارهایی کردند و باید به گذشته آنها نگاه کنید.  

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت مرحوم شیخ‌محمد شجاعی گفت: ایشان عالمی وارسته، اخلاقی و توحیدی بود. ایشان در دوره اول مجلس جزو نمایندگان بود ولی به دلیل مشکلات جسمی کنار کشید اما همواره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به امام(ره) علاقه‌مند بود و در دوره بعد از انقلاب نیز به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری علاقه‌مند بودند و نبودشان ضایع است.

نظر شما