شناسهٔ خبر: 120868 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

هوا که دلپذیره از آزادسازی ببر سیبری چه خبر؟

شدت آلودگی هوا در تهران هفته نامه «نماینده» در ستون طنز خود نوشت:به گزارش «پام» البته پای من نه پای سازمان محیط زیست - پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست- بانوی ابتکاری دولت در حالی که همه به انواع مرض‌های ظاهری و باطنی در این ایام مبتلا شدند، از ارتقای وضعیت کیفی هوا تعریف و تمجید کرد و گفت قبلاً چون بنزین‌ها آلوده بود، هوا هم آلوده بود و الان فقط هوا دوباره فیلش یاد هندوستان کرده و شما لوس‌بازی‌هاشو جدّی نگیرید! ما خیلی کار کردیم و هوا الان خیلی هم زیادی خوبه!

«نماینده»؛ طنزچی: شادروان ه.م/ در هفته‌ای که چشم چشم را نمی‌دید و همه از فرط آلودگی در هپروت به سر می‌بردند و به گفته شورای شهری‌های تهران آن هم رئیس‌شان، آمار فوتی‌ها رو به افزایش رفت تا آنجا که بازم به گفته شورای شهری‌ها ولی این‌بار عضوشان، بهشت زهرا سه شیفته شد! بانوی مدیر محیط زیست بیکار ننشست و با افتخار تعداد فالورهای صفحه شخصی اینستاگرامش را شمرد و با تقسیم‌بندی موشکافانه، آماری دقیق از تعداد پست‌هایش گذاشت. آمارهای دقیق خانم ابتکار به اینجا ختم نشد و شاید چون هوا دلپذیر بود به قولی عجیب دو نفره (من و عزرائیل!) ضرورت آماردهی تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایش هم احساس شد. انصافاً هم خیلی بودا...

البته ابتکارات بانوی مسئول محیط زیست به اینجا هم ختم نشد و خانم ابتکار بار دیگر نشان داد که مردها و زن‌ها در برابری کامل به سر می‌برند و حرف زن نیز حتی بدتر از مردان یک کلام است. به گزارش «پام» البته پای من نه پای سازمان محیط زیست - پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست- بانوی ابتکاری دولت در حالی که همه به انواع مرض‌های ظاهری و باطنی در این ایام مبتلا شدند، از ارتقای وضعیت کیفی هوا تعریف و تمجید کرد و گفت قبلاً چون بنزین‌ها آلوده بود، هوا هم آلوده بود و الان فقط هوا دوباره فیلش یاد هندوستان کرده و شما لوس‌بازی‌هاشو جدّی نگیرید! ما خیلی کار کردیم و هوا الان خیلی هم زیادی خوبه! البته به جهت اینکه همین پیش پای آلودگی بود که بانوی محیط زیست، کارکنان معتقد به سوءمدیریتش رو تبعید کرد، صحبت از آلودگی را به کارشناسان امر واگذار می‌کنیم. سر تدبیر و امید سلامت اصلاً هوا می‌خواهیم چیکار؟

- ببر سیبری هم در هفته گذشته بعد از ۵ سال از قرنطینه درآمد و به سلامتی قدم به خونه باغِ وحشش گذاشت. جانورشناسان بهتر می‌دانند که بهانه بیماری مشمشه بیشتر از ناحیه قوم عروس بوده یا داماد و ما چون در این زمینه هم اطلاعاتی نداریم و در کل هم بی‌شناسنامه نمی‌خواهیم حرف بزنیم، تشخیص بهانه‌گیری‌های مشمشه‌ای را به ابتکارهای متخصص در این زمینه واگذار می‌کنیم.

اما نکته قابل توجه این است که این پایان دادن به قرنطینه و آزادسازی تنها افتخار دولت تدبیر در هفته‌ای که گذشت نبود. در این هفته برای چندمین بار در دولت یازدهم رکورد افزایش قیمت توسط خود دولتی‌ها شکسته شد و تدبیر و امیدی‌ها برای آزادسازی قیمت لبنیات، حکم دولتی دادند تا رکورد ۱۳۰ درصدی آزادسازی و افزایش قیمت لبنیات را شکسته و رکوردی جدید به رکوردهای آزادسازانه خود بیفزاید. اگرچه مسئولین دولتی از سر تواضع در برنامه‌های زنده تلویزیونی حاضر نشدند و افتخارآفرینی‌شان را به گوش مردم نرساندند، اما بالاخره ما اگر الان هم گرم باشیم و اقدامات آزادسازانه دولت را حس نکنیم، احتمالاً در آینده از عمق استخوان‌های پوکمان زحمتشان را لمس خواهیم کرد!

نظر شما