شناسهٔ خبر: 120774 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ولایتی:

تنش ترکیه و روسیه به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنش بین کشورهای روسیه و ترکیه به نفع این دو کشور و همچنین به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی ظهر امروز پس از دیدار با رئیس جمعیت شیعیان ترکیه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تنش بین کشورهای روسیه و ترکیه به نفع این دو کشور و همچنین به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

وی تاکید کرد: هر کاری که در راستای کاهش این تنش بتوان انجام داد باید صورت گیرد تا اختلاف این دو کشور افزایش پیدا نکند زیرا هر دو کشور همسایگان ما هستند و نمی‌خواهیم بین همسایگانمان که رابطه‌ای دوستانه با آنها داریم تنشی ایجاد شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ملاقات امروز خود گفت: در این ملاقات نیز پیرامون وحدت جهان اسلام، ‌ تقریب مذاهب به ویژه بین اهل تسنن و شیعه و ضرورت توسعه روابط تهران آنکارا صحبت کردیم.

ولایتی با بیان اینکه رابطه ایران و ترکیه رابطه‌ای طولانی و عمیق است افزود: اگر اختلاف بین کشورهای منطقه با کشورهای اسلامی وجود دارد باید با گفت‌وگو حل شود و در امور داخلی هم دخالت نکنیم.

وی تصریح کرد: نباید هیچ کشوری در منطقه یا خارج از منطقه در  امور خارج کشور دیگری در منطقه دخالت کند و باید به حریم کشورهای یکدیگر احترام بگذاریم.

نظر شما