شناسهٔ خبر: 120751 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

نامه نگاری با بهارستان برای اصلاح مصوبه معاینه فنی خودروها

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه اعضای شورای شهر تهران به مجلس شورای اسلامی برای اصلاح مصوبه معاینه فنی خودروها خبر داد.

به گزارش «نماینده»، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به اجرایی نشدن طرح  L.E.Z  یا منطقه کم انتشار آلاینده اشاره و عنوان کرد: برای کاهش آلودگی هوا راهی یک طرفه پیش رو داریم و باید به سمت استفاده از خودروهای استاندارد و کمتر آلاینده حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که ممکن است در مسیر دستیابی به هوای پاک و استفاده از خودروهای کمتر آلاینده اقشاری دچار آسیب شوند، اظهار کرد: در چنین مواردی دولت باید مداخله کند و با همراهی و ارائه سوبسید به حل مشکل بپردازد زیرا نمی توان به دلیل این که تعدادی از افراد دچار آسیب اقتصادی می شوند و نیز مداخله نکردن دولت برای کمک به این افراد اجرای طرح را متوقف کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که از دولت انتظار مداخله برای حل این مشکل را داریم، ادامه داد: در غیر این صورت با ادامه این روند خسارت هایی را که دولت باید به دلیل آلودگی هوا در سطح کلان بپردازد بسیار بیشتر خواهد بود. این در حالی است که تعلل در اجرای L.E.Z این طرح را متوقف کرده است.

حافظی با اشاره به تصویب نشدن لایحه هوای پاک از سال ۷۴ تا کنون خاطرنشان کرد: تصور می کنم مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع آلودگی هوا به صورت جدی نگاه نکرده و آثار مخرب این موضوع را درک و احساس نمی کنند.

وی با اشاره به افزایش فواصل معاینه فنی خودروها از دو به پنج سال تاکید کرد: این موضوع نیز علاوه بر معطل ماندن لایحه هوای پاک می تواند دلیل دیگری برای جدی نگرفتن موضوع آلودگی هوا از سوی مسئولان باشد زیرا معاینه فنی نقش انکار ناپذیری در افزایش آلودگی هوای کلان شهرها دارد.

این عضو شورای شهر با بیان این که از نمایندگان مجلس انتظار داریم در قالب طرحی دو فوریتی مصوبه زمان معاینه فنی خودروها را اصلاح کنند، عنوان کرد: در جلسه کمیسوین سلامت مقرر شد نامه ای به مجلس شورای اسلامی با امضای رییس شورا نوشته و در آن بخواهیم که در مورد  اصلاح مصوبه معاینه فنی خودروها و کاهش مدت زمان آن از پنج سال فعلی به دو سال که در گذشته مطرح بود، اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که پیرو اصلاح این مصوبه در دستور کار قرار دادن لایحه هوای پاک نیز می تواند به کاهش آلودگی هوا در کلانشهر ها کمک کند، گفت: همچنین شورای عالی استان ها نیز می تواند در این مورد کمک کننده باشد زیرا کاهش و رفع آلودگی هوا اکنون اولین مطالبه مردم است.

نظر شما