شناسهٔ خبر: 118959 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی اصولگرایان

قانون ستیزان ۸۸ چگونه به « مُــرّ قانون » رسیده اند ؟! / جمعیتی که اعضایش از ستادهای گوناگون جمع شده اند !

انتخابات با نزدیک شدن به انتخابات حساس مجلس دهم در اسفند سال جاری اصلاح طلبان فعالیت های خود را تشدید کرده اند ، آنان از سویی از ضرورت انتخابات سالم سخن می گویند و با زبان بی زبانی پیش از انتخابات از تقلب دم می زنند و از سوی دیگر با فراموشی گذشته خود که در مقابل قانون و نظام اسلامی ایستاده بودند فریاد قانون سر می دهند ؛ حضور در انتخابات و نیز دم زدن از قانون با سابقه ای که ذکر آن رفت پارادوکس های این جریان را علنی می سازد .

به گزارش «نماینده» اصلاح طلبان در هفته گذشته با برگزاری تجمعاتی در برخی شهرها که نمونه آن را در انتهای هفته گذشته در ورامین دیدیم و نیز دعوت از فتنه گران برای سخنرانی در این تجمعات نشان دادند که قصد آن را ندارند که سرنوشت خود را از فتنه جدا کنند .

با وجودی که اصلاح طلبان پرونده و سابقه روشنی در فتنه ۸۸ دارند از فتنه گری تا قانون ستیزی آنان در روزها و هفته های گذشته از قانون و ضرورت احترام به قانون سخن می گویند و این خود طنز تلخی است .

نکته دیگری که باید در بررسی رسانه های هفته گذشته بدان اشاره کرد اعتراف اصلاح طلبان به این نکته است که راهکاری جز تمسک کردن به شیوه خرداد ۹۲ ندارند.

این سخن روی دیگر سکه ضعف بدنه اجتماعی اصلاح طلبان است که آنان را زیر بلیط یک جریان دیگر مجتمع می سازد . اصلاح طلبان در صورتی که به پیروزی خود اطمینان داشتند هرگز نه در خرداد ۹۲ و نه امروز از ائتلاف و ضرورت آن با دولتی ها سخن نمی گفتند .

در ادامه به بررسی بخشی از تحرکات انتخاباتی جریان های سیاسی در هفته ای که گذشت می پردازیم .

اعتراض مردم ورامین به همایش فتنه گران و مظلوم نمایی اصلاح طلبان !

در اوخر هفته پیش اصلاح طلبان با محوریت موسوی لاری همایشی در قرچک ورامین داشتند که این مراسم از سوی وزارت کشور مجوز دریافت کرده بود ولی حضور شخصیت های مرتبط با فتنه در این همایش زمینه ساز خروش و حضور مردم ورامین در صحنه و اعتراض به وزارت کشور گردید .

در حالی که اعتراض مردم نه به برگزاری همایش قانونی که حضور مرتبطین با فتنه بود روزنامه های اصلاح طلب تلاش کردند تا بر روی قانون شکنی مردم ورامین و رقبای خود متمرکز شوند و در این میان به این سوال کسی پاسخ نداد که اگر اصلاح طلبان به قانون این چنین پایبندی دارند چرا در فتنه ۸۸ به قانون تمکین نکرده و بانی فتنه ای عظیم شدند .

روزنامه اعتماد در شماره شنبه گذشته خود در این راستا با حمله به مردم ورامین نوشت « برای بی‌قانونی‌شان برنامه چیده بودند. پوستر، بنر، میکروفن و دوربین آورده بودند تا جلوی اصلاح‌طلبان بایستند. این‌بار گروه‌های فشار تنها نبودند، با یک نماینده دلواپس مجلس آمدند. ۵٨کیلومتر آن‌طرف‌تر از تهران جایی در دشت ورامین جلوه جدیدی از فعالیت گروه‌فشار به چشم آمد. نماینده‌ای که قانون وضع می‌کند در تجمع غیرقانونی حضور یافت و همراه با عده‌ای محدود علیه یک گردهمایی مجوز‌دار شعار دادند»

تکیه اصلاح طلبان به قانون طلیعه مبارکی است که امید می رود در راستای این قانون گرایی تکلیف قانون شکنی های ۸۸ نیز مشخص شده و اصلاح طلبان از عملکرد گذشته خود اعلام برائت کرده و در آینده از تکرار آن چه که در سال های گذشته انجام داده اند خودداری کنند .

حزب فتنه گر نگران قانون شد !

حزب اعتماد ملی یکی از احزاب اقماری اصلاح طلبان است که در فتنه ۸۸ سابقه ای روشن داشته است ، دبیر کل این حزب یکی از نامزدهای شکست خورده انتخابات ۸۸ بود که بعد از شکست راه فتنه گری را انتخاب کرده و هزینه های سهمگینی را به کشور تحمیل نمود.

با وجود این که گذشته هنوز از یادها نرفته است سران این حزب در تلاشند تا در انتخابات پیش رو نقش ایفا کنند و در این راستا ادعای قانون گرایی از امثال این تشکل ها بسیار عجیب و خنده دار می نماید !

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی طی مصاحبه ای با ایلنا می گوید :  یک عده نمی‌خواهند شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی معتدل و سالم عمل کنند، اما انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه این فتح باب خوبی نیست که از مجرای قانونی که‌‌ همان چهار مرجع است خارج شویم، اظهار داشت: این اقدام فتح بابی برای تسویه حساب‌ها، سوء‌استفاده‌ها و غرض‌ورزی‌ها خواهد شد، البته‌ شأن شورای نگهبان اجل است، اما برخی افرادی که اطلاعات نادرستی به آنها می‌دهند، می‌توانند ذهنیت منفی نسبت به افراد ایجاد کنند.

منتجب‌نیا ابراز داشت: وقتی بنای تسویه حساب و حذف باشد، می‌توان هر روز یک بهانه تراشید، ولی هیچ یک از این بهانه‌ها نمی‌تواند موجه باشد و ما باید به مُــرّ قانون عمل کنیم نه اینکه بهانه‌تراشی کنیم و به دنبال حذف رقیب خود باشیم.

باید به مر قانون عمل کرد ؛ توصیه منتجب نیا قائم مقام اعتماد ملی به جمهوری اسلامی ! خنده دار نیست ؟!  حزبی که سابقه روشنی در قانون ستیزی دارد امروز و با گذشت بیش از ۶ سال قانون را نصب العین خود ساخته است !

رقیب نظام نیستیم !

عارف رییس شورای‌عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در هفته ای که گذشت طی سخنانی با تاکید بر این که « اصلاح‌طلبان رقیب نظام نیستند بلکه بخشی از این نظام هستند » اظهار داشت : اگر رقیب تلاش می‌کند اصلاح‌طلبان را رودرروی بخشی از نظام قرار دهد باید هوشیار بود در زمینی که رقیب طراحی کرده است، قرار نگیریم.

این که اصلاح طلبان رقیب نظام نیستند بلکه بخشی از نظام هستند را باید در بازخورد بیرونی عملکرد این جریان جست و جو کرد . با نزدیکی به انتخابات اصلاح طلبان همواره می کوشند تا برای عبور از سد شورای نگهبان به نظام نزدیک شوند ولی با پایان انتخابات و روشن شدن طلیعه شکست نظام را به کثیف ترین اتهامات متهم می سازند از تقلب گرفته تا برگزاری انتخابات غیر سالم !

سوال این جا است که آیا اصلاح طلبان با سابقه ای چون فتنه ۸۸ می توانند خود را درون نظام تعریف کنند و بر کشتی جمهوری اسلامی سوار شوند ؟

بی شک جمهوری اسلامی نهایت تلاش خود را مصروف آن ساخته است که جریان های مختلف ذیل پرچم جمهوری اسلامی خود را به افکار عمومی عرضه کنند ولی کسانی که بی مهابا تلاش دارند از کشتی پیاده شوند چه انتظاری می توانند از نظام اسلامی داشته باشند ؟!

کارگزارانی کهنه کار برای حزب الله نسخه می پیچد !

غلامحسین کرباسچی از اعضای شاخص کارگزاران سازندگی که لیبرال بودن ذاتی آن است در هفته ای که گذشت طی سخنانی  در سلسله نشست‌های ماهیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان قم در دفتر مجمع مدرسان و محققان حوزه علمیه قم گفت: مشکلات مشترک در کشور چنان زیاد است که باید از ظرفیت همه دلسوزان برای کمک به رفع مشکلات مردم و انقلاب اسلامی استفاده کرد. افراد دلسوز، کارآمد و همه کسانی که دل آنان برای منافع ملی کشور می‌تپد باید وارد صحنه سیاسی انتخابات شده و برای کمک به منافع ملی کاندیدا شوند.

کرباسچی در ادامه به تعریف حزب الله پرداخته و گفت :  اگر کسی بخواهد برای تصمیم‌گیری در مجلس یا سایر امور مدیریتی وارد شود باید ابتدا دلسوز کشور بوده و نیازها و مشکلات را خوب بفهمد و بزرگ‌ترین نشانه حزب‌اللهی بودن نیز توانایی کار و دلسوزی برای مردم است. وی گفت: باید صادقانه و بدون غرض‌ورزی تصمیم بگیریم، هیچ کس در کشور دنبال خیانت عمدی نیست ولی برخی بدون توجه و ناخواسته به منافع ملی آسیب می‌زنند، بنابراین در انتخابات آینده باید افراد شناخته شده و کسانی که برای منافع ملی صلاحیت و کارآمدی داشته باشند، انتخاب شوند.

سخن گفتن کرباسچی از منافع ملی از طنزهای تلخ روزگار است ، کرباسچی و طیف و جریان مرتبط با وی در سال های گذشته به تنها چیزی که نمی اندیشیده اند منافع ملی بوده است منافعی که پیش پای طرح های نوشته شده از خارج قربانی شد و امروز کرباسچی بدون پل زدن به گذشته به فکر آینده است.

از سوی دیگر در این مورد که هیچ کس به صورت عمدی به دنبال خیانت نیست نیز می توان تامل کرد و پرسید آیا اتفاقات سال ۸۸ و خیانت فتنه گران به نظام اسلامی از روی عمد بوده یا سهو ؟ کارگزاران سازندگی چرا و با چه رویکردی در جریان فتنه ۸۸ در مقابل نظام قرار گرفت و از فتنه گران حمایت کرد ؟ سوالی که ظاهرا کرباسچی علاقه ای به پرداختن بدان ندارد .

دو سال گذشت ؛ هدف اصلاح طلبان سامان دادن اقتصاد نابسامان !

با وجودی که دو سال و نیم از انتخابات و پیروزی جریان اعتدال گرا می گذرد و با این که اعتدال گرایان با وعده رو به راه کردن وضعیت اقتصادی کشور در طول صد روز کلید پاستور را دریافت کرده بودند امروز با گذشت بیش از دو سال برای پیروزی در انتخابات آینده وعده های اقتصادی می دهند و از وضعیت نابسامان کشور گلایه می کنند !

اعتماد در شماره سوم آذر خود در مقاله ای به قلم احمد حکیمی پور می نویسد « در شرایط کنونی اولویت کشور سامان دادن به وضعیت اقتصادی و رفع مشکلات در این حوزه است. همچنین مسائل اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هرچند که حوزه‌های مختلف کشور در کنش متقابل با یکدیگر هستند اما این دو حوزه در اولویت رسیدگی قرار دارند. تغییر در هر یک از این حوزه‌ها و اصلاحات در آن موجب تغییر در دیگر حوزه‌ها خواهد بود.»

حکیمی پور همانند دیگر اصلاح طلبان که بدون حمله به گذشته نمی توانند از برنامه های آینده خود سخن بگویند نوشته است « بخش مدیریتی کشور و روان کردن چرخ امور کشور که در این چند سال عدم قانونمداری مسوولان مشکلات زیادی را در بخش مدیریتی کشور وارد کرده بود، نیز اهمیت زیادی دارد. بازگشت به قانون و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون اساسی کشور اکنون می‌تواند گام بزرگی به سمت توسعه یافتگی باشد. »

وی در پایان هم آورده است « بنابراین مجلس دهم اگر به عنوان یک مجلس عقلانی روی کار بیاید و به منافع ملی توجه ویژه‌ای داشته باشد در وهله اول باید به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بپردازد.»

حکیمی پور به این سوال پاسخ نداده است که دولت یازدهم و جریان مرتبط با این دولت که از اصلاح طلبان تا اعتدال گرایان را شامل می شود در طول دو سال و نیم گذشته برای اقتصاد کشور چه کرده است که هنوز از وضعیت نابسامان اقتصاد گلایه می کند و اگر اصلاح طلبان پیروز انتخابات شوند و اقتصاد تکان نخورد باز چه بهانه هایی خواهند داشت و چگونه با حمله به دولت سابق ناکامی های خود را توجیه خواهند کرد ؟

شبهه اندازی در نتیجه انتخابات با اتهام پول های باد آورده !

همواره در سال های گذشته اصلاح طلبان و برخی از جریان های معارض در تلاش بوده اند تا در آستانه انتخابات در سلامت آن ایجاد خدشه و شبهه کنند ، این مسئله همواره در طول بیش از سه دهه گذشته از سوی ضد انقلاب در طیف های مختلف آن آزموده شده است .

در این راستا مرتضی الویری، نماینده چند دوره‌ اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا می گوید : جریان احمدی‌نژاد، یک جریان با دیدگاه‌ها و باورهای اعتقادی خاصی است که به پول‌های بادآورده دست یافته است. پایداری‌ها هم کسانی هستند که همه غیر از خود را تکفیر می‌کنند. این گروه‌ها دو ابزار دارند یکی ابزار ردصلاحیت و دیگری هم ابزار تطمیع. این دو ابزار می‌تواند توامان دخالت کند.

مرتضی الویری در این سخنان پیشاپیش نتیجه انتخابات را پیش بینی کرده و حدس می زند و بر اساس این نتیجه پیش بینی شده نظام را به تقلب و برگزاری انتخابات ناسالم متهم می سازد .

حربه اصلاح طلبان در این اتهام زنی در سال های گذشته یکسان بوده است ؛ استفاده از حربه دولت های نهم و دهم و گره زدن سرنوشت و گذشته و آینده اصولگرایان به دولتی که خود به صراحت می گفت اصولگرا نبوده و بدان هم اعتقادی ندارد !

نقشه راه اعتدال گرایان و اصلاح طلبان برای اسفند ۹۴ !

نقشه راه اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات چیست؟

روزنامه اعتماد در نوشتاری همان راه کار خرداد ۹۲ را پیشنهاد می کند و این پیشنهاد به معنای بدنه ضعیف اجتماعی اصلاح طلبان است که می خواهند پشت سر دولتی ها و با امکانات این دولت به بهارستان راه یابند .

این روزنامه در تحلیل خود می نویسد « اصلاح‌طلبان امروز به درستی معتقدند از تجربه سال ٩٢ درس گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین تجربیات انتخابات ٩٢ استقبال گسترده مردم از فداکاری عارف بود. آخرین نتیجه نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات نشان می‌داد مجموع آرای عارف و روحانی با آرای نهایی روحانی در روز انتخابات تفاوتی معنادار داشت. معنای این اتفاق چیزی جز این نبود که با اتحاد عارف و روحانی بخشی از رای‌دهندگان که تصمیم به حضور پای صندوق‌های رای نداشتند بر تردیدهای خود غلبه کردند و با رای به روحانی دولت اعتدال‌گرای او را به پاستور فرستادند.»

اعتماد ادامه می دهد « حالا و در هنگامه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همان طور که بارها گفته‌اند و نوشته‌اند همه باید از آن تجربه درس بگیریم. جریان اصلاحات یک بار با فداکاری محمدرضا عارف و کناره‌گیری وی از انتخابات ریاست‌جمهوری اقبال مردم را مشاهده کرد تا کمک شایانی به تحقق حماسه سیاسی کرده باشد و این‌بار باید با دوری از سهم‌خواهی و فداکاری برای منافع کشور به نمایش همدلی و همزبانی کمک کند.»

عبدالواحد موسوی لاری ، نایب‌رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و وزیر کشور دولت اصلاحات نیز همین را می گوید .

وی  ضمن سفر به شهرستان‌ها و ایراد سخنرانی بیش از گذشته با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند.  در همین رابطه او در مصاحبه‌ای با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان عزمی جدی برای پیروزی درانتخابات پیش‌رو دارند، اظهار کرد: تلاش همه اصلاح‌طلبان این است که در انتخابات مجلس دهم به جای سال ٨۴ تجربیات خود در سال٩٢ را الگو قرار دهند.

رهروان لایجانی جمعیت شد یا نه ؟!

در هفته ای که گذشت ایرج عبدی یکی از اعضای فراکسیون رهروان اعلام کرد « جمعیت رهپویان ولایت با دبیرکلی کاظم جلالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.»

در خبری که منتشر شده بود اسامی هیئت موسس جمعیت رهروان به شرح ذیل اعلام شده بود: غلام‌رضا نوری قزلجه، علاء‌‌الدین بروجردی، محمدعلی پورمختار، سید رضا اکرمی، منصور حقیقت‌پور، ایرج عبدی، بهروز نعمتی، حمیدرضا کاتوزیان، محمد سقایی، سید احمدرضا دستغیب، جواد هروی، عوض حیدرپور،‌اللهیار ملکشاهی، کاظم جلالی، محمد باقری بنابی، محمدرضا محسنی ثانی، عباسعلی منصوری آرانی، حسین سبحانی‌نیا، علی مروی، سیدشریف حسینی، هادی قوامی، حسین انتظامی، فاطمه رهبر ولاله افتخاری. اما انتشار همین خبر کافی بود تا یکی دونفر از افرادی که اسامی‌شان در این فهرست آمده بود خبر تاسیس جمعیت رهپویان ولایت وابسته به علی لاریجانی را تکذیب کنند.

با این حال بهروز نعمتی نایب‌رییس فراکسیون رهروان مجلس فهرست منتشر شده از اعضای هیئت موسس «جمعیت رهروان » را در حد گمانه‌زنی دانست و گفت: این فهرست هنوز نهایی نشده و تغییرات زیادی خواهد داشت.

نعمتی درباره دبیرکلی جلالی برای جمعیت رهروان ولایت، گفت: آقای جلالی به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح است، اما هنوز به جمع‌بندی نهایی در این باره نرسیده‌ایم و اینها گمانه‌زنی است.

از سوی دیگر  منصور حقیقت‌پور عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت « در جریان تشکیل حزبی تحت عنوان «جمعیت رهروان ولایت» نیست.»

حقیقت پور تصریح کرد: از مدت​ها پیش  این بحث در فراکسیون مطرح شد که باید برای انتخابات برنامه ای منسجم طراحی کنیم ولی دیگر بحثی درباره جزئیات آن نشده است. آن صحبت ها مربوط به یک سال قبل بود و مربوط به الان نیست که ما جلسه ای داشته باشیم و اعضایی انتخاب شوند.

عباسعلی منصوری آرانی، عضو دیگر این فراکسیون نیز در این باره گفت: از مدت ها قبل مجموعه ای به دنبال این بودند که بتوانند تشکلی را ایجاد کنند به همین دلیل در طول مجلس نهم این فراکسیون سعی کرد خارج از افراط و تفریط ها گام بردارد و با نزدیک شدن به ایام انتخابات این تفکر را استمرار بخشد. تا دو هفته آینده و قبل از ثبت نام نامزدها در انتخابات این فعالیت ها شکل جدی تری به خود خواهد گرفت.

به اعتقاد وی تا پیش از آن زمان، مطرح کردن موضوع تشکیل جمعیت رهروان ولایت زودهنگام است؛ چرا که هنوز اسامی افراد موسس به وزارت کشور اعلام نشده و تاییدیه ای از سوی این وزارتخانه اخذ نشده است.

جمعیتی که اعضایش از ستادهای گوناگون جمع شده اند !

در این میان روزنامه شرق در شماره ۵ آذر خود تحلیل جالبی از تشکیل جمعیت رهروان ارائه می دهد.

این روزنامه با تمرکز بر روی دو گزینه اکرمی و انتظامی تشکیل این جمعیت را حرکت راست یک گام به چپ نامیده و می نویسد : دیگر چهره خارج از مجلس که پیوستنش به این تشکل بار معنایی خاص دارد، حسین انتظامی است؛ معاون مطبوعاتی فعلی وزارت ارشاد و از چهره‌های اصلی تیم‌های رسانه‌ای حامی لاریجانی در سال‌های گذشته. اعلام رسمی عضویت او و اکرمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز به تشکل منتسب به لاریجانی، نشان از وزن بالای نیروهای نزدیک به رئیس مجلس در بدنه دولت دارد؛ چهره‌هایی که اگر به آنها نام افرادی نظیر نهاوندیان را هم اضافه کنیم، بیشتر به اهمیت تیم لاریجانی در دولت روحانی پی می‌بریم. اما سومین چهره خارج از مجلس «جمعیت رهروان ولایت» حمیدرضا کاتوزیان است.

شرق درباره وی می نویسد « کاتوزیان … نماینده خوش‌نام مجلس هشتم که از ارکان ستاد انتخاباتی اصولگرایان حامی موسوی در انتخابات ٨٨ بود و در آستانه انتخابات مجلس نهم نیز از سوی هیأت‌های اجرائی دولت احمدی‌نژاد، رد صلاحیت و در بررسی مجدد توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد. اما به همان دلیلی که معدود نمایندگان اصلاح‌طلب حاضر در آن انتخابات، نتوانستند آرای شرکت‌کنندگان کم‌تعداد مجلس نهم را به خود اختصاص دهند، از راهیابی به مجلس بازماند. او پس از چهارسال سکوت و درحالی که این سال‌ها بیشتر به حوزه تخصصی خود، یعنی پژوهشگاه نفت، بازگشته بود، حالا با حضور در شورای مرکزی تشکل تحت لوای لاریجانی به سیاست بازگشته است»

این تحلیل فارغ از درستی و یا نادرسی آن نشان می دهد که جمعیت رهروان لاریجانی وصله پینه ای است از جریان های اکثرا غیر همخوان ، از حامیان سابق نامزد فتنه گر ۸۸ تا کارمندان دولت یازدهم و طبیعی است که تشکلی چنین غیر همخوان باید منافع همه اعضا را در نظر گیرد و چنین تشکلی آینده چندان روشنی در انتظار نخواهد داشت .

خود گویی و خود خندی ؛ ائتلاف دست ساز اصلاح طلبا !

از قدیم گفته اند فلانی را به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت ! حکایت این روزهای اصلاح طلبان همین ضرب المثل قدیمی است !

در حالی که اصلاح طلبان در میانه خود متشتت بوده و نمی توانند به اجماع برسند و از این رو دست به دامان دولتی ها شده اند روزنامه شرق در شماره ۴ آذر خود احتمال ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان را مطرح و خود نیز آن را محال دانست !

«مرتضی مبلغ»، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و معاون وزیر کشور دولت اصلاحات ، درباره فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان با شرق گفت و گو کرده و اظهار می دارد « موضوع ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان، موضوعی نادرست، غیر‌مفید و ناشدنی است. در کشور، دو جریان اصلی رقیب حضور دارند؛ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان. این دو جریان باید با یکدیگر عادلانه، رقابت کنند، نه ائتلاف».

او درعین‌حال می‌گوید: «اصولگرایان یکی از جریان‌های اصلی این کشور هستند که در مقطعی با جریان‌های افراطی پیوند خوردند، اما اکنون بخشی از آن درحال فاصله‌گرفتن از افراطی‌ها هستند و می‌خواهند به جایگاه واقعی خود بر‌گردند. بعضی از این افراد که مواضع و رفتار مثبت و سازنده‌ای در راستای منافع ملی و مصالح عمومی داشته‌اند (مثل آقای مطهری) اگر کاندیدا شوند، بعید نیست که اصلاح‌طلبان از حضور چنین افرادی در فهرست خود استقبال کنند».

مطرح کردن ائتلاف اصولگرایان با اصلاح طلبان و در ادامه محال دانستن آن و نیز اصولگرا دانستن افرادی چون علی مطهری همه از طنزهای تلخی است که نشان از آن دارد که حامیان دولت از سویی و اصلاح طلبان از سوی دیگر فضای سیاسی جامعه را به خوبی نمی شناسند .

نظر شما