شناسهٔ خبر: 118888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درخواست بهارستان نشینان از قوه قضائیه:

قوه قضاییه قاطعانه به پرونده دکل نفتی و کرسنت ورود کند/ مبارزه با فساد اقتصادی بدون توجه به حزب، جریان و گروه انجام شود

دادگاه-فساد دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کردند و گفتند: برخورد با مصادیق مفاسد اقتصادی به ویژه دانه‌درشت‌ها یکی از درخواست‌های همه ملت ایران است.

«نماینده» - محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع دزدیده شدن دکل نفتی و بازداشت پسر عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات در این زمینه، ‌اظهار داشت: مبارزه با فساد خصوصاً فسادهای کلان در دستور کار جدی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و پرونده فساد اقتصادی مهدی هاشمی و همچنین بابک زنجانی از مصادیق این موضوع است.

وی افزود: امروز انتظار از قوه قضائیه این است که در موضوع کرسنت و همچنین موضوع دکل نفتی قاطعانه و بدون مصلحت‌سنجی ورود پیدا کند و ضمن مجازات عاملان، آنها را به مردم معرفی کند.

آصفری تصریح کرد: برخورد با مصادیق مفاسد اقتصادی به ویژه با دانه‌درشت‌ها یکی از درخواست‌های همه ملت ایران است، مردم توقع دارند دستگاه قضایی برای مفاسد اقتصادی به ویژه دانه درشت‌ها هیچگونه کوتاهی نداشته باشد و به جد با این افراد برخورد کند.

وی با بیان اینکه برخورد جدی قوه قضاییه با این افراد موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام می‌شود، گفت: وقتی مردم می‌بینند با مفاسد اقتصادی دانه‌درشت به ویژه کسانی که خودشان را منتسب به مسئولان نظام می‌دانند، برخورد می‌شو اعتمادشان به نظام افزایش می‌یابد.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: مطمئناً می‌شود گفت کار بسیار ارزشمند و مهمی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شده است، لذا توقع این است دستگاه قضایی در برخورد با عوامل فساد اقتصادی به ویژه در پرونده دکل نفتی دزدیده شده به هیچ وجه کوتاهی نکند و به جد با عوامل آن برخورد کند و به طور شفاف نیز گزارش موضوع را به مردم بدهد تا نیاز نباشد مردم این گزارش‌ها را از شبکه‌های بیگانه بشنوند.

**قوه قضاییه قاطعانه به «پرونده کرسنت» ورود کند

همچنین سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری پسر عطاءالله مهاجرانی در موضوع دکل نفتی دزدیده شده، اظهار داشت: مبارزه با فساد اقتصادی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار همه دلسوزان نظام قرار گیرد.

وی افزود: برای مبارزه با فساد اقتصادی باید دو نکته همیشه مدنظر قرار گیرد، اول اینکه مبارزه با فساد اقتصادی جناح‌پذیر، گروه‌پذیر یا حزب‌پذیر نیست، جریانات و گروه‌ها نباید از موضوع مبارزه با مفسدین اقتصادی ترفند سیاسی برای خودشان در نظر بگیرند؛ فساد اقتصادی «فساد» است و باید با آن مبارزه کنیم، بنابراین به جای اینکه جریانات یا دولت‌ها را متهم کنیم، کمر همت برای مبارزه با فساد اقتصادی ببندیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: نکته دوم در بحث مبارزه با فساد اقتصادی که بسیار هم مهم است ضرورت برخورد قاطعانه و جدی قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی است.

وی همچنین گفت: قوه قضاییه «محکمه عدل» است و باید «عدالت» را اجرا کند، فساد اقتصادی حق‌الناس را از بین می‌برد چون اموال عمومی و بیت‌المال است، بنابراین نقش قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

نقوی خاطرنشان کرد: لازم است از جدیت و حضور قاطعانه قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادی تقدیر و تشکر کنیم، اما این روند نباید متوقف شود، باید با هر پرونده‌ای که مربوط به هر جریان، حزب یا هر دولتی است، چه دولت مستقر چه دولت‌های قبل، با جدیت برخورد شود تا مردم حس کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه به دنبال اجرای عدالت هستند و با هیچ جریان، گروه یا دولتی تعارف ندارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه متذکر شد: امروز ۲ پرونده مهم در کشور داریم که گاهی مطرح می‌شود، ولی به طور جدی پیگیری درباره آنها صورت نمی‌گیرد، یکی از این پرونده‌های مهم «پرونده کرسنت» است، پرونده‌ای که هیچ کس تردیدی در اینکه در آن فساد اقتصادی رخ داده، ندارد، لذا قوه قضاییه باید با جدیت به موضوع کرسنت ورود و با عاملان آن برخورد کند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در موضوع پرونده دکل نفتی دزدیده شده نیز اصلاً هر کسی در این ماجرا دست دارد باید با قاطعیت با او برخورد شود، برخوردهای جناحی، مچ‌گیری و یا بازی‌کردن با حیثیت افراد در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی بی‌فایده است، باید مبارزه با فساد اقتصادی بدون رنگ حزب، جریان و گروه انجام شود و هیچ کسی یا هیچ جریان و گروهی برای ایجاد فساد اقتصادی در کشور احساس امنیت نکنند.

 

نظر شما