شناسهٔ خبر: 118524 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

یادداشت خواهر شهید مغنیه پس از تماشای"محمد(ص)"

فیلم محمد (ص) /1 "مجیدی کارگردان حرفه‌ای و متعهد و پادشاهی است که روی تخت سینمای معاصر نشسته است".

به گزارش «نماینده»، خواهر شهید «عماد مغنیه» فرمانده فقید حزب الله لبنان، پس از تماشای فیلم "محمد رسول‌الله(ص) " در کشور لبنان، یادداشتی درباره این فیلم و کارگردانی «مجید مجیدی» منتشر کرده است.

«زینب مغنیه»، مجیدی را پادشاهی که روی تخت سینمای معاصر نشسته است توصیف کرد و افزود: سه ساعت تمام گذشت بدون اینکه متوجه گذشتنش بشوم.

وی خاطرنشان کرد: از لحظات اول و تا لحظه آخر فیلم نفسم در سینه حبس شده بود. در بین این همه زیبایی گم شدم! از زیبایی صحنه‌ها و تصویرسازی رخدادها و شخصیت‌ها تا موسیقی و بازیگری و اینها جدای از شخصیتی است که برای حضرت محمد (ص) به تصویر کشیده شد.

خواهر شهید مغنیه در پایان از همگان خواست که این فیلم را ببینند تا رحمت و اخلاق پیامبر گرامی اسلام(ص) بر آنان تاثیر بگذارد.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محمد رسول ‌الله(ص) فیلمی است که کودکی پیامبر(ص) را روایت می‌کند، کاری است از مجید مجیدی کارگردان حرفه‌ای و متعهد، پادشاهی که روی تخت سینمای معاصر نشسته است.

سه ساعت تمام گذشت بدون اینکه متوجه گذشتنش بشوم. از لحظات اول و تا لحظه آخر فیلم نفسم در سینه حبس شده بود. روی کدام عنصر زیبای فیلم بیشتر تمرکز کنم؟ در بین این همه زیبایی گم شدم! از زیبایی صحنه‌ها و تصویرسازی رخدادها و شخصیت‌ها تا موسیقی و بازیگری و اینها جدای از شخصیتی است که برای حضرت محمد (ص) به تصویر کشیده شد...

دیگر لذت جدیدی را هنگام فرستادن صلوات احساس می‌کنم، دیگر نمی‌توانم آن را بی‌گریه تلفظ کنم...

حسرتی در دلم به‌جا مانده است: پیامبری یتیم، مظلوم، مهربان که امروز با سوءاستفاده از اسمش به حریم دین تجاوز کردند...

ای‌کاش همه می‌توانستند این فیلم را ببینند تا شاید در دلمان رحمت و اخلاقی را که به خاطر آن محمد(ص) فرستاده شد، بیدار شود.

سپاسگذارم ایران، سپاسگزارم مجید مجیدی

زینب مغنیه
خواهر شهید حاج عماد مغنیه (لبنان)

نظر شما