شناسهٔ خبر: 118489 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

چک بابک زنجانی برگشت خورد

بابک زنجانی/2 بانک انصار فروشنده ملک ایران‌زمین به بابک زنجانی چک سوم متهم بابت خرید این ملک را برگشت زد و علیه مسئولان دادسرا دادخواست داده است.

به گزارش «نماینده» بابک زنجانی در ادامه توضیحات خود در خصوص نحوه خرید ملک ایران‌زمین اظهار کرد: پس از پاس کردن 2 چک متعلق به خرید ملک ایران‌زمین، یک چک آن برای سال 92 بود و موعدش نیز هنوز نرسیده بود. در این هنگام آقایان وزارت نفت از من خواستند که مجموعه ایران‌زمین را به نام‌شان بزنم.

زنجانی افزود: در این خصوص با بانک انصار صحبت کردم اما چون هنوز چک سوم پاس نشده بود حاضر نبودند ملک را به نام من بزنند تا بتوانم به وزارت نفت منتقل کنم.

متهم اصلی پرونده نفتی گفت: قرار شد وزارت نفت چک سوم را پاس کند و برای این کار یک حساب سپرده در بانک انصار افتتاح شد و مبلغ 80.5  میلیارد تومان به این حساب واریز و ملک به نام من زده شد. 

قاضی صلواتی در ادامه برخلاف ادعای بابک زنجانی که اعلام کرده بود هر 3 چک خرید ملک ایران‌زمین را پاس کرده است، گفت: حساب شما با بانک صفر نشده است و بانک انصار چک را به اجرا گذاشته است.

در این خصوص زنجانی پاسخ داد این موضوع به خاطر چک‌های خرید ملک ایران‌زمین نیست بلکه ما با بانک انصار پروژه‌های انقلاب و ملک ایران زمین را داشتیم و 80 میلیارد تومان در آن بانک گذاشتیم و در مقابل یکی از ملک‌های ونک را انتقال سند دادیم و هیچ ربطی به ایران زمین ندارد.

رئیس دادگاه گفت: در حال حاضر بانک انصار چک سوم را برگشت زده و علیه مسئولان دادسرا که مسئول اموال شما هستند دادخواست داده‌اند. 

نظر شما