شناسهٔ خبر: 118214 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

مراقب نفوذ دشمن از طریق برخی رسانه ها باشیم

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی نقش رسانه ها در استحاله انقلاب و تغییر باور مردم نقش پر رنگی می شود باید نسبت به عوامل نفوذی در مطبوعاتی که می خواهند نفوذ کنند باید حساسیت بیشتری نشان داد.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در مورد رسانه های نفوذ بیان داشت: رسانه ها به علت نقشی که در مهندسی افکار عمومی جامعه و جهت دهی به افکار مردم دارند یکی از پایگاههای مورد علاقه و برنامه ریزی دشمن برای هرگونه تاثیر گذاری در رفتار حکومت ها به حساب می آیند.

وی افزود: انوع انقلاب های رنگی که در منطقه رخ داده نشان می دهد که نقش مطبوعات برای بستر سازی در انقلاب های رنگین و براندازی حکومت های قانونی در این کشورها نقش مهم و تعیین کننده بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: در کشور ما آزادی بیان و مطبوعات از ابتدای انقلاب بیش از کشورهای دیگر بوده و ما در دهه اول انقلاب و سالهای پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد قارچ گونه بسیاری از مطبوعات بودیم که تمام ضد انقلاب ها و کمونیست ها و عناصری که با مبانی انقلاب مخالف بودند در این مسیر قلم می زندند و آزادانه در شرایطی که ملت ما می خواست نظام جایگزین رژیم ستمشاهی را انتخاب کند ازادانه حرفهایشان را زدند.

وی ادامه داد: وقتی که مجلس خبرگان قانون اساسی می خواست قانون اساسی را به تصویب برساند هر چه خواستند برای منحرف کردن افکار عمومی برای اینکه قانون اساسی را منحرف کنند حرفای خود را زدند و نظام جمهوری اسلامی در میان آزاد ترین شرایط رسانه ای در کشور ما به تصویب ملت رسید و بیش از ۹۸ درصد مردم در شرایطی به قانون اساسی رای دادند که امکان نداشت مطبوعات مخالف حرفهای خود را به عنوان اتمام حجت نزده باشند.

ترقی تصریح کرد: در شرایطی ما به عنوان جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت و یک نظام و ساختار رای داد که مطبوعات و و رسانه های انها مخالفت خود را با اصل نظام جمهوری اسلامی کاملا آزادانه مطرح کردند و بنابر این نظام ما در این شرایط تحقق پیدا کرد.

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب کسانی که از رسانه سوء استفاده کردند و پلکانی برای ضربه زدن به نظام و ضربه زدن به اندیشه و تفکر مردم استفاده کردند طبق قان برخورد شده و به لحاظ تعدد و تکثر مطبوعات کشور ما کشوری نمونه است و در کشورهای اطراف به این میزان مطبوعات و رسانه نداریم که آزادانه فعالیت کنند.

وی افزود: آزادی مطبوعات در هیچ کدام از کشورهای همسایه به اندازه ایران نیست و ترکیه را می بینیم به عنوان یک کشور دموکرات و مستقل اما مطبوعاتشان زیر چکمه های انها است.

ترقی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی بهترین بستر برای نفوذ دشمن مطبوعات است و از طریق مطبوعات بتوانند با شیب ملایم افکار و باورهای مردم را تحت تاثیر قرار داد و استحاله کنند.

وی افزود: وقتی نقش رسانه ها در استحاله انقلاب و تغییر باور مردم نقش پر رنگی می شود باید نسبت به عوامل نفوذی در مطبوعاتی که می خواهند نفوذ کنند باید حساسیت بیشتری نشان داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: هشدار رهبری درباره مراقبت به عوامل نفوذی در بخشهای مختلف کشور هشدار دوراندیشانه و و واقع بینانه و پاسداری از انقلاب است که وظیفه رهبری است که از انقلاب و آرمان های آن محافظت کنند.

وی گفت: اگر کسی خوش بینانه نسبت به مطبوعات اظهار نظر کند و تصور کند هیچ نفوذی صورت نمی گیرد این نشانه ضعف بینش سیاسی او است و نشان دهنده عدم دور اندیشی او است و یا او هم به شکلی موافق نفوذ است و فکر می کندد از این نفوذ به نفع مقاصذ سیاسی خود استفاده کند.

باید نفوذ در رسانه ها را جدی گرفت و با رصد دستگه های اطلاعاتی و امنیتی عواملی نتوانند از این فضا و این محیط برای تغییر باورهای مردم استفاده کنند.

نظر شما