شناسهٔ خبر: 118152 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر کشور در نشست خبری:

برای ورود به عرصه انتخابات کاملاً آماده هستیم/ تروریسم از نظر ما کاملاً محکوم است

رحمانی فضلی/2 وزیر کشور گفت که برای ورود به عرصه انتخابات کاملاً آماده هستیم.

به گزارش «نماینده» ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست خبری که با حضور رسانه‌های خارجی، در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به تلاش وزارت کشور برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف، اظهارداشت: وظیفه وزارت کشور برقراری امنیت داخلی، گسترش فعالیت‌های سیاسی، تقویت قانون‌گرایی، حمایت از تشکل‌ها، حفاظت و صیانت از مرزها، برقراری انتظامات در کشور و توسعه است که ما تلاش کردیم با انتخاب افراد و اشخاص همسو با دولت که تجربه‌های مناسبی را در انجام امور مختلف در کشور دارند، به این امر برسیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته در حوزه امنیت داخلی با همکاری دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی شرایط مطلوبی در کشور حاکم است، همچنین در سیاست داخلی تلاش کردیم تا فعالیت احزاب و در کنار آن هماهنگی و تعامل و قانون‌گرایی بر احزاب را گسترش دهیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی سعی داریم تا بر توانمندسازی واحدها و تشکل‌ها اقدام کنیم. همچنین در حوزه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز توجه شایانی کرده‌ایم که درباره مطالبات و خطوط کلی و گرایش‌ها دوبار سنجش داشتیم تا خواسته های اجتماعی‌ آحاد مردم را با توجه به حوزه‌های مختلف علمی و جغرافیایی بررسی کنیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در مباحث توصیه‌ای حمایت از سرمایه‌گذاری و تسریع در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را در اولویت خود قرار دادیم، همچنین در حوزه امنیتی نیز امنیت کشور در مرزها از غرب و شرق و جنوب از وضعیت مطلوبی برخورداریم و موضوع نگران‌کننده و خاصی در حوزه مرزها وجود نداشته و تسلط و آمادگی مردم و نیروهای انتظامی را در مرزها داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه برای ورود به عرصه انتخابات کاملا آماده هستیم، خاطرنشان کرد: انتخابات مرحله سرنوشت‌سازی است که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و توفیقی است که به وسیله آن انتقال قدرت با آرامش، امنیت و خواست عمومی مردم طبق مردم‌سالاری دینی انجام می‌شود و امیدواریم که با حضور همه گروه‌های سیاسی و حوزه‌های نظارت بر انتخابات بتوانیم انتخابات قانونی و باشکوهی را به نحو احسن برگزار کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رویکرد ایران درباره گروه‌های تروریستی مانند داعش چیست و آیا تاکنون گروه‌های تروریستی مانند داعش را دستگیر کرده‌اند، گفت: موضوع تروریست کاملا غیرانسانی و غیر دینی است و هر انسانی که به ناحق در هر کجا به دلیل تروریستی مورد آسیب قرار بگیرد از نظر ما محکوم است و برای ما سوریه، عراق و پاریس تفاوت نمی‌کند بلکه نفس موضوع از نظر ما باطل است و آن را محکوم می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیتی که در مرزهای شرقی و غربی داریم و تحولاتی که در این مناطق شکل گرفته و محل جولانگاه تروریست‌ها شده است، با توجه به اهمیت امنیت داخلی خود می‌دانیم کاملاً در مرزهای شرق، غرب و جنوب مسلط هستیم و همه نقل و انتقالات و فعل و انفعالاتی که در مرزهای کشور صورت می‌گیرد را تحت نظر داریم.

وی ادامه داد: بر روی مرزها کنترل کامل داریم و بارها اتفاق افتاده است کسانی که قصد عبور از ایران را داشتند بازداشت و به کشورشان عودت داده شدند و برخورد سختی را با کسانی که بخواهند از ایران چه در امور ترانزیتی یا عملیاتی استفاده کنند انجام می‌دهیم و افرادی را که در گروه‌های فراتروریستی با توجه به کارهای امنیتی که انجام دادیم بازداشت کردیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: با توافقی که با کشورهای مربوطه داریم عمدتا آنان را به کشورشان عودت می‌دهیم مگر اینکه قصد خرابکاری در ایران را داشته باشند، ‌گروه داعش را یک گروه کاملا تروریستی می‌دانیم و ایران تنها کشوری در منطقه بود که از روزهای اول مقابل داعش و گروه‌های تندرو ایستاد و باید با گروه‌های تروریستی مبارزه کنیم.

رحمانی‌فضلی درباره لغو سفر روحانی به پاریس تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با کشورهای اروپایی انجام شد سفر به تاریخ دیگری موکول شد و این سفر در آینده انجام خواهد شد. در داخل کشور نسبت به سفر رئیس‌جمهور اقبال عمومی وجود داشت و همه می‌دانستند بعد از توافق برجام سطح روابط بین‌الملل ایران با کشورهای دیگر گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همانطور که از کشورهای اروپایی به ایران می‌آیند ما هم سفرهایی را خواهیم داشت تا بتوانیم روابط را تقویت کنیم و این خواست همه مردم ایران و گروه‌ها است که در شرایط جدید بتوانیم از ظرفیت ارتباطات بین‌المللی خود در توسعه سیاسی، اجتماعی استفاده کنیم. البته همسایگان و دوستان ما در اولویت بالایی قرار خواهند داشت.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری صد نفر هکر تأکید کرد: از بازداشتی که گفتید اطلاعی ندارم اما حتما در مجاری قانونی دستگاه های قضایی و امنیتی شکی وجود ندارد که هکرها یکی از جرائم مهم است.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم از نظر سایبری شرایط مطلوبی در کشور داریم و حق قانونی خود را برای استفاده از شرایط و امکانات در جهت تقویت امنیت خود به صورت سلبی و ایجابی می‌دانیم تا مانع دخالت و نفوذها شویم و باید از حیطه امنیت خود دفاع کنیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مخالفت با برخی برندها تصریح کرد: این موضوع به وزارت بازرگانی برمی‌گردد که تحت بخشنامه‌ای که داشتند محدودیت‌هایی را ایجاد کردند و این محدودیت‌ها در جهت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که ما نباید در زمینه اقتصاد مقاومتی کشور را مرکز تولیدات مصرفی تبدیل کنیم.

وی گفت: در حوزه تأثیرگذاری این برندها به عنوان یک نماد وجود دارند و این برندها با برخی گرایش‌ها و اعمال سیاست‌ها پیوند خورده است که به نوعی  به یک نماد تبدیل شده است که تشخیص آن بوده که محدودیت داشته باشند و با فعالیت اینگونه برندها برخورد می‌کنیم اما اینگونه نیست که با همه برندها مخالفت کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره نشست سه‌جانبه میان عراق، ‌ایران و سوریه تصریح کرد: در زمینه مقابله با تروریست هر سه کشور به این توافق رسیدند که نشست سه جانبه‌ای را در سوریه برگزار کنند اما با توجه به شرایطی که در عراق اتفاق افتاد و لزوم حضور وزیر این کشور در این شرایط، ‌این نشست به تعویق افتاد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ما آمادگی داریم و حضور در این نشست را ضروری می‌دانیم و ایران بر پایه تفاهم‌نامه‌ها و توافقنامه‌های خود آمادگی همکاری با کشورهای همسایه را دارد. ما حتی قبل از واقعه منا توافقنامه امنیتی را با عربستان داشتیم که قبل از حج اعلام کردیم تابع آن توافقنامه و شرایط جدید منطقه حاضریم در مورد مسائل مختلف صحبت کنیم.

نظر شما