شناسهٔ خبر: 117679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه در حومه دمشق و اسارت چند تروریست

نبرد ارتش سوریه با داعش در پالمیرا خبرها از سوریه حاکی از عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش در غوطه شرقی در حومه دمشق و اسارت چند تروریست است.

به گزارش «نماینده» ارتش سوریه در یک عملیات منحصر به فرد علیه گروه‌های تروریستی در حومه دمشق، شماری را کشت و چند نفر را هم دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به مرکز تروریست‌های مسلح در شهرک البحاریه در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق حمله و علاوه بر کشتن شماری از آنها، سه تروریست را هم دستگیر کردند که این تروریست‌ها وابسته به گروه موسوم به فیلق عمر بودند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین خودروی حامل تروریست‌ها در منطقه حوش عدمل در غوطه شرقی را هدف قرار دادند که تمام سرنشینان آن کشته شدند.

منبع نظامی سوری در جبهه‌های غوطه شرقی گفت نیروهای ارتش و مقاومت لبنان، تلاش یک گروه تروریستی برای نفوذ از محور مزارع مرج السلطان به‌سمت یکی از ایست‌های ارتش را دفع کردند که در نتیجه ۱۱ تروریست کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به‌گفته این منبع، گروه‌های تروریستی در کسب هر گونه دستاورد و پیشرفتی در جبهه مرج السلطان ناکام بودند.

این منبع افزود نیروهای ارتش توانستند به استحکامات تروریست‌های در اطراف مهمترین مخفیگاهشان در شهرک مرج السلطان که منطقه تجمع شمار زیادی از سرکردگان گروه‌های تروریستی و یکی از مهمترین خطوط کمک‌رسانی به آنها قلمداد می‌شود، نفوذ کنند.

منبع سوری گفت نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی از طریق محور مرج السلطان به عمق غوطه شرقی به‌ویژه از محور مزارع رسیدند که نقطه مهمی برای ارتش به‌سمت شهرک‌های حومه دمشق به شمار می‌رود.

این منبع در ادامه تأکید کرد ارتش سوریه در این عملیات دو شکست یکی نظامی و یکی روحی به گروه‌های تروریستی مسلح وارد کرد و این شکست‌ها بیانگر پیروزی‌های مستمر ارتش سوریه است که همچنان در حال پیشروی به‌سمت مهمترین دژها و استحکامات گروه‌های تروریستی هستند.

از سوی دیگر در حملات هوایی ارتش سوریه به تجمع تروریست‌ها، خلیل بدران یکی از مهمترین شیوخ فتنه به هلاکت رسید.

موفقیت‌های ارتش در حومه حلب با تکیه بر بانک اهداف دقیق با تاکتیک‌های جدید

یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان به نبردهای خود در حومه حلب ادامه می‌دهند، این در حالی است که دامنه نفوذ ارتش از زمان آغاز عملیات به بیش از ۲۵۰ کیلومترمربع رسیده به‌طوری که ۵۲ روستا و تعدادی تپه استراتژیک در حومه جنوبی حلب که بیش از چهار سال در اشغال گروه‌های تروریستی بود، آزاد شده است.

بر اساس این گزارش، این دستاوردها، مواضع تروریست‌ها در روستاهای العیس و الزربه و الحاضر را در تیررس ارتش قرار داده است، این مناطق به‌مثابه بزرگترین تجمع تروریست‌های جبهه النصره در حومه جنوبی حلب به شمار می‌رود.

یک افسر میدانی گفت این روستاها، چهار سال و نیم است که در معرض اقدامات تجاوزکارانه گروه‌های تروریستی مسلح قرار دارد و تمام زیرساخت‌های آن ویران شده است.

وی افزود عملیات نظامی ارتش سوریه با تکیه بر تاکتیک‌های جدید از طریق هدف قرار دادن تحرکات تروریست‌ها و مقرهای آنها در اطراف تپه المحروقات، السرو و المقبره انجام می‌شود که به‌اعتراف گروه‌های تروریستی، دست‌کم ۸۸ تروریست از جمله ۲۵ سرکرده و مسئول نظامی آنها به هلاکت رسیده‌اند.

این در حالی است که عملیات ارتش سوریه در حومه حلب که از بیست روز پیش آغاز شده، تا کنون خسارت‌ها و تلفات سنگینی به گروه‌های تروریستی وارد کرده و سبب فروپاشی روحیه آنها در جبهه‌های مختلف شده است.

به‌گفته منابع سوری، بانک اهداف دقیق ارتش سوریه در تحقق دستاوردهای میدانی مهم اخیر پس از تخلیه غیرنظامیان از مناطقی که شاهد درگیری و نبرد با تروریست‌هاست، سهم زیادی داشته است. این عملیات تا رسیدن به اهداف تعیین شده از جمله متلاشی شدن پایگاه‌های تروریست‌ها و تضمین خطوط قدرت برای دفاع از ارتش در عملیات آتی ادامه خواهد یافت.

نظر شما