شناسهٔ خبر: 117330 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تبیین راه‌های مقابله با نفوذ از زبان «نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان»

زارعی/2 نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان گفت: دشمن بعد از تصرف فرهنگی، عقاید را تصرف خواهند کرد و در نهایت نیز به براندازی دست خواهند زد و دولت باید در خصوص ورود نمادهای غربی به کشور اقدامی مقابله ای انجام دهد.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر زارعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطر نفوذ در کشور، اظهار داشت: مسئولان باید احاطه خود را نسبت به شناخت دشمن بیشتر کنند و نسبت به این موضوع آگاهی خوبی داشته باشند تا بتواند در هرجا یا مقامی که هستند این آگاهی را در سطح مردم نیز افزایش دهند.

وی ادامه داد: مسئولان  ابتدا باید منافذ نفوذ را شناسایی کنند، که بعضا این منافذ در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود، سپس در جهت مسدود سازی آن اقداماتی را انجام دهند. این موضوع باید جزء اولویت‌های کاری مسئولین قرار گیرد و مقابله با آن قطعا کار بسیار سختی است.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در این بین بدنه ای از افراد وجود دارند که در ظاهر به نوعی مذاکره را با آمریکا را ادامه می‌دهند، اما در باطن نوعی گرایش درونی به ارزش‌های آمریکایی در این افراد وجود دارد که این موضوع خطری زیادی دارد و ما نگران این نوع گرایش‌ها هستیم.

زارعی همچنین در خصوص راه‌های مقابله با آن نیز، گفت: دولت و مردم هر کدام به صورت جداگانه در این موضوع نقش مهمی را ایفا می‌کنند، مسئولیت‌هایی که دولت در آن ایفای نقش دارد این است که باید در بعد اقتصادی و سیاسی در غالب شرکت‌ها و قرادادهایی که موجب نفوذ دشمن است دقت کند و ما نگرانیم در کنار این قراردادها و یا شرکت‌ها تولید بی‌جان ما بی‌جان تر نیز شود.

وی ادامه داد: ما از کسانی که امروز نسبت به حضور شرکت‌های خارجی در کشور تمایل نشان می‌دهند نگران هستیم که این افراد باعث تعطیل شدن تولید فعلی داخلی می‌شوند و شرکت‌های خارجی نیز به جای این که سرمایه گذاری‌هایشان را به داخل بیاورند کالاهای‌شان را بیاورند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جلوگیری از ورود نمادهای خارجی، نمادهایی که ارزش که غربی را به کشور بیاورند و به نوعی نباید در مقابل تصرف فرهنگی توسط آنها اقدامی نکنیم. زیرا آنها بعد از تصرف فرهنگی، عقاید را تصرف خواهند کرد و در نهایت نیز به براندازی دست خواهند زد و دولت باید در این خصوص اقدامی مقابله ای انجام دهد.

زارعی در پایان تاکید کرد: مردم و نخبگان نیز با فرهنگ سازی در بین جوانان می‌توانند در این خصوص با ایجاد کردن فضای گفتمانی نقش مهم و بسزایی را ایفا کنند.

نظر شما