شناسهٔ خبر: 117276 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان مجلس تاکید کردند:

برخی آگاهانه چهره آمریکا را بزک می‌کنند/ پیام بهارستان نشینان به دولت

مجلس/2 تعدادی از نمایندگان مجلس با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره نفوذ آمریکا به ایران بعد از توافق هسته‌ای،تاکید کردند: برخی آگاهانه چهره آمریکا را بزک می‌کنند؛ مسئولان هشداری رهبری را جدی بگیرند.

«نماینده»- محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری درباره نفوذ آمریکا به ایران به بهانه برجام، اظهار داشت: ملت ایران ۳۷ سال است که آمریکا را از در بیرون کرده و حالا آنها می‌خواهند به بهانه برجام از پنجره وارد ایران شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ها تبدیل به جاده صاف‌کن آمریکا برای ورود به کشور شدند و عملاً به آنها گرا می‌دهند، قوای سه‌گانه، نهادها و همه مسئولان کشور باید موضوع هشدار رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ را جدی بگیرند، مذاکرات تیم دیپلماسی ایران و آمریکا صرفاً درباره مسئله هسته‌ای بود و قابل تسّری به سایر موضوعات نیست.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام اسلامی در ایران بر پا شد، آمریکا به دنبال براندازی این نظام و انقلاب بود.

وی همچنین گفت: تاکنون آنان بیشتر از طریق سخت‌افزاری علیه ایران عمل می‌کرد مانند انجام انواع و اقسام کودتا، جنگ تحمیلی، فتنه ۸۸ و اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی که در هیچ کدام موفقیتی به دست نیاوردند.

سلیمانی تأکید کرد: ملت ایران با استقامت و پایداری عملاً تمام توطئه‌های افزاری آمریکا را خنثی کرد، الآن تنها راهی که برای آنان باقی مانده نفوذ است که عمدتاً جنبه نرم‌افزاری دارد، در دوران اصلاحات روزنامه‌‌های مختلف و رنگینی را راه انداختند که ساختارشکنی می‌کردند و افرادی را به نام روشنفکری پشت تریبون می‌آوردند و سخنانشان را منتشر می‌کردند، در مجلس ششم هم صحبت‌های ساختارشکنانه انجام می‌دادند و به دنبال ایجاد حاکمیت دوگانه در کشور بودند، اما الآن دیگر نمی‌توانند کار سخت‌افزاری انجام دهند، از این رو اقدامات‌شان جنبه نرم‌افزاری دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز آمریکا بیشترین فعالیت‌هایش علیه ایران را از طریق رسانه‌ها انجام می‌دهد و به تقویت بیشتر رسانه‌ها روی آورده است تا بتوانند به عنوان «خط‌شکن نفوذ» عمل کنند، الان هم با یک حمایت بسیار زیاد مالی اقداماتی را شروع کردند ولی بدانند و مطمئن باشند که این بار هم ملت بزرگ ایران جلوی آنان را خواهند گرفت و نه تنها آنها را از نفوذ به ایران اسلامی مأیوس خواهند کرد بلکه طومار آنها را برای همیشه برخواهد چید.

**هیچ‌گونه مجوزی برای مذاکره با آمریکا جز درباره موضوع هسته‌ای نداریم

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: متأسفانه برخی جریانات سیاسی و رسانه‌ها تبدیل به جاده صاف‌کن آمریکا برای ورود به کشور شده‌اند و عملاً به آنها گرا می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه همه مسئولان کشور در قوای سه‌گانه باید موضوع هشدار رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ را جدی بگیرند، یادآور شد: ما در مجلس شورای اسلامی همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا منافذ نفوذ آمریکا به ایران را ببندیم، در ابعاد نظارتی هم این تلاش را خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همه مسئولان کشور هم باید در فراخور وظایف خودشان تلاششان را برای جلوگیری از نفوذ آمریکا به کشور انجام دهند، تصریح کرد: قطعاً‌ بعد از هشدارهای رهبری دستگاه‌های امنیتی و نظارتی تلاش عمده‌ای را خواهند کرد تا جلوی نفوذ را بگیرند و به لطف خدا دستگاه‌های کنترلی و نظارتی ما هم نشان دادند که قابلیت جلوگیری از این نفوذ را دارند و امیدوارم باز هم آمریکایی‌ها را مأیوس کنیم و با هماهنگی، هم‌دلی و وحدت این کار را انجام دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه مذاکرات ایران و آمریکا صرفاً درباره مسئله هسته‌ای بود و قابل تسّری به سایر موضوعات نیست، خاطرنشان کرد: ما فضای دیگری برای مذاکره با آمریکایی‌ها برای خودمان متصور نیستیم و قطعاً مذاکره با آمریکا درباره موضوع هسته‌ای خواهد بود و جزء آن هیچ‌گونه مجوزی برای مذاکره با آمریکا نداریم مگر اینکه رهبر معظم رهبری تدبیری بیندیشند مانند موضوع عراق که ما با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم.

**کنار آمدن با آمریکا مشکلات ایران را حل نمی‌کند

حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با تلاش‌های برخی از شخصیت‌های سیاسی در دوران پس از برجام برای ایجاد رابطه با آمریکا گفت: برخی افراد طرفدار رابطه با آمریکا افرادی ساده اندیش هستند.

وی افزود: ممکن است این دسته نیت و قصد بدی نیز نداشته باشند ولی تحلیل دقیقی از شرایط، ‌ روابط تاریخی و روحیه استکباری طرف مقابل ندارند.

احمدی اضافه کرد: البته در این میان افرادی نیز هستند که حقیقتا‌ً‌ در پی بزک کردن چهره آمریکا هستند و اساسا به صورت آگاهانه این مأموریت را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به لیست سیاه جنایتهای آمریکا علیه ملت ایران طی ده‌های گذشته تصریح کرد: ما پس از انقلاب شاهد جنایات، ‌ خیانت‌ها و اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران بودیم.

وی اظهار داشت: در دوره پهلوی نیز با سیاست‌های آمریکا اجازه رشد به کشور ما داده نشد و ثروت‌های ملی ما به چپاول رفت و ایرانیان توسط دیکتاتورهای مورد حمایت آمریکا تحقیر شدند.

احمدی ادامه داد: هر انسان منصف و آگاهی که کمترین آشنایی با مسائل روز داشته باشد می‌تواند با نگاه مختصری به سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت ایران به این جمع‌بندی برسد که کنار آمدن با آمریکا نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه دستاوردهای گذشته ما را نیز از بین می‌برد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با اشاره به پیشرفت‌های ملت ایران پس از انقلاب گفت: امروز اگر کشور ما رشد کرده و مجموعه‌ای از مؤلفه‌های اقتدار را در دست دارد در راستای اتکا به خود و استقلال ملی بوده و چه بسا اگر این دشمنی‌ها صورت نمی‌گرفت و ایران مجبور نبود روی پای خود بایستند چنین پیشرفت‌هایی حاصل نمی‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها ویژگی‌ها و اهداف نفوذ آمریکا در ایران را تبیین کرده‌اند افزود: افرادی که پس از این تبیین به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند یا واقعا ساده‌اندیشند و یا تلاش دارند چهره آمریکا را بزک کنند.

وی ملت مبارز ایران و خون شهدا را عامل اصلی جلوگیری از نفوذ آمریکا خواند اظهار داشت: ملت ایران با هر طرز فکر و تحلیلی می‌داند که دشمن واقعی آنها آمریکاست.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از سیاستمداران داخلی در تلاشند که ابتدا پروژه‌ دشمن زدایی را پیش بگیرند تا بعد از کم شدن حساسیت‌ها راه برقراری رابطه با آمریکا و نفوذ را باز کنند.

**تا نابودی استکبار شعار «مرگ بر آمریکا» سر خواهیم داد

همچنین ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نطفه ۱۳ آبان مبارزه با استکبار بوده است، تبعید امام خمینی(ره)، اعتراض دانش آموزان به تبعید امام و تسخیر لانه جاسوسی بر مبنای همین استکبارستیزی در روز ۱۳ آبان رخ داده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) بر منافع استکبار شورید و دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط وی در اعتراض به استکبار آمریکا که در کشور نفوذ کرده بود، به پا خواستند.

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد: فریاد علیه کاپیتولاسیون و نوکری استبداد عامل به وجود آمدن ۱۳ آبان شد، اما آیا امروز فرهنگ و اعتقاد ملت ایران عوض شده است که برخی می خواهند روز استکبارستیزی را در کشور کمرنگ کنند!؟

آقامحمدی در گفتگو با مهر، تصریح کرد: این جریان یا از ابتدا نفرت امام(ره) را به خوبی نفهمیده و درک نکردند و یا حتی اگر همراه مردم بوده و در مسیر انقلاب حرکت کرده بودند، امروز به دنبال زندگی راحت بوده و از مبارزه با استکبار خسته شدند؛ دچار فرسودگی، پیری و ناتوانی شدند و توان حرکت انقلابی را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی بوده و خواهد بود، مگر اینکه استکبار از بین رفته و نباشد. آن روز است که عدالت همه دنیا را گرفته و نیازی به گفتن شعار «مرگ بر آمریکا» نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا از مواضع خصمانه خود علیه ملت ایران دست نکشیده، ادامه داد: شعار «مرگ بر آمریکا» امسال هم مانند سال های گذشته در تمام کشور سر داده خواهد شد، چون این شعار مرگ علیه تجاوزگری، ظلم، ستم، استعمار و نابودی کرامت و عدالت انسانی است.

نماینده مردم خرم آباد یادآور شد: خوی طغیانگری و استکبارستیزی آمریکا باعث نفوذ در کشورهای دیگر می شود و هر جا کمتر از این رفتار خصمانه و خوی وحشیانه از خود نشان داده است، بدون شک توان آن را نداشته در غیر این صورت حتما عدالت را زیر پا گذاشته و کرامت انسانی را نادیده می گیرد.

نظر شما