شناسهٔ خبر: 117117 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس کاهش زودهنگام سانتریفیوژها را پیگیری می‌کند

اصغر زارعی43 نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از آغاز عملیات کاهش سانتریفیوژها پیش از اخذ تضمین‌های کافی، گفت: اگر این روند متوقف نشود، مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» علی اصغر زارعی ، در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در واکنش به آغاز جمع آوری بخشی از سانتریفیوژهای تاسیسات هسته ای، پیش از دریافت تضمین های کافی از طرف مقابل، اظهارداشت: حتی اگر رهبر معظم انقلاب بند یک فرمان خود را نیز به ما ارائه نمی دادند، باز عقلاً و منطقاً باید این اتفاق می افتاد که ابتدا از طرف مقابل تضمین های کافی برای اجرای برجام گرفته شود.

وی در توضیح این نکته گفت: رئیس جمهور آمریکا باید دستور رسمی می داد تا موارد لغو تحریم ها به طور جدی پیگیری شود و اتحادیه اروپا نیز همین کار را انجام می داد؛ بنابراین آنچه که در بند یک فرمان مقام معظم رهبری آمده، فراتر از این مسائل است و یک تعهد جدی را برای طرف مقابل ما ایجاد می کند که البته این مسئله هنوز محقق نشده و وزارت خارجه باید پیگیر تحقق این مطالبه باشد.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، در همین رابطه تصریح کرد: با توجه به اینکه این شرط محقق نشده است، به دولت تذکر داده شده که باید عملیات کاهش تعداد سانتریفیوژها را متوقف کند و اگر این کار انجام نشود، خلاف فرمان مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: اگر ما در مجلس به این نتیجه برسیم که فرمان مقام معظم رهبری به ویژه در بند یک محقق نشده است، ضمن مشاهده سایت های هسته ای و بازدید از آنها، این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

انگیزه دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان بیشتر شده است

زارعی همچنین با اشاره به پیام استکبارستیزی حضور مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی امسال ۱۳ آبان ماه، عنوان کرد: به نظر می رسد تفاوت راهپیمایی امسال با سالهای قبل در پرشورترشدن حضور دانشجویان و دانش آموزان است و احساس می کنم که انگیزه ها برای این حضور قوی‌تر شده است.

وی افزود: جنایات آمریکائی‌ها در همین یک سال اخیر در یمن، سوریه، بحرین و دیگر مناطق اطراف، نشان می دهد که دنبال هر منفذی برای حضور در سطح منطقه و داخل کشور ما هستند و همین مسئله حساسیت جامعه ما را افزایش داده است و مردم ما نیز هر زمانی که احساس کردند حرکت نامربوطی از طرف آمریکائی‌ها در حال انجام است، حضور آنها در صحنه برجسته‌تر بوده است.

نظر شما