شناسهٔ خبر: 117075 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توکلی: پیام حضور مردم در ۱۳ آبان ایستادگی برابر سیاست‌های سلطه‌طلبی آمریکاست

احمد توکلی 43 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه شعار مرگ بر آمریکا شعار قاطبه مردم ایران است، گفت: پیام حضور مردم در مراسم ۱۳ آبان ایستادگی مقابل سیاست‌های سلطه‌طلبانه و تمامیت‌خواهانه آمریکا است.

به گزارش «نماینده» احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا در طول تاریخ خود به ملت ایران خیانت کرده است. از جمله اینکه از شاه حمایت کرد و ظلم‌های گسترده‌ای به ملت ما روا داشت. همین باعث شد جوانان سفارت آمریکا را تسخیر کنند.

وی افزود: پس از تسخیر مشخص شد در سفارت آمریکا کارهای جاسوسی صورت می‌گیرد و اینکه به سیاست‌مداران نفوذ می‌کنند و همین باعث شد این سفارت تا روزهای طولانی در تسخیر دانشجویان نگه داشته شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه توافقاتی با آمریکا در خصوص موضوع هسته‌ای صورت گرفته آیا هنوز مردم خواهان شعار مرگ بر آمریکا هستند، گفت: قاطبه مردم خواهان مرگ بر آمریکا هستند. البته مرگ بر آمریکا مرگ بر مردم این کشور نیست بلکه به سیاست‌های سلطه‌طلبانه و تمامیت‌خواهانه هیات حاکمه آمریکا است.

نماینده مردم تهران در خصوص پیام حضور مردم در مراسم ۱۳ آبان گفت: حضور مردم این پیام را به جهانیان اعلام می‌کند که ما تا زمانی که آمریکا زور بگوید و بخواهد منابع ما را غارت کند ما با آن خوب نیستیم و مقابل آن می‌ایستیم.

نظر شما