شناسهٔ خبر: 117066 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست/ «مبارزه با استکبار» پرچم انقلاب اسلامی است

محمد سلیمانی43 نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست، گفت: پرچم انقلاب اسلامی پرچم «مبارزه با استکبار» است و کسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

به گزارش «نماینده» محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست، مبارزه با استکبار و استکبارستیزی یکی از آموزه‌های اصلی قرآن کریم و از بنیان‌های هویتی انقلاب اسلامی ایران طی ۳۷ سال گذشته بوده که مصداق کامل این استکبار در زمان فعلی دولت مستکبر آمریکاست.

وی افزود: برخی جریانات و افراد به دنبال تغییر هویت ۱۳ آبان و حذف استکبارستیزی از آن هستند اما باید بدانند توافق هسته‌ای نمی‌تواند مانع از روحیه استکبارستیزانه ملت ایران شود.

سلیمانی در ادامه یادآور شد: ملت ایران در ۱۳ آبان ۵۸ آمریکا را از این کشور بیرون کرد و حال به بهانه توافق برجام، اجازه نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به آمریکا را نخواهد داد، ماهیت انقلاب اسلامی ایران بر اساس مبارزه با استکبار، ظلم، ستم و استبداد شکل گرفت و شروع شد و به پیروزی رسید و اصلاً حضرت امام‌خمینی (ره) فرمودند که مشکل اصلی ما آمریکاست و آمریکا شیطان بزرگ است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: این آمریکاست که مانع از پیشرفت و تعالی ملت‌های مسلمان و مظلوم شده است و کشوری را سراغ نداریم که آمریکا در آنجا حضور یافته و در آنجا سازندگی انجام شده باشد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه پرچم انقلاب اسلامی پرچم مبارزه با استکبار است و کسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد، تأکید کرد: ملت ایران و همه ملت‌های مستضعف جهان زیر این پرچم هستند و مبارزه با استکبار را دنبال می‌کنند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: عده‌ اندکی هستند که همیشه هم بودند و عمدتاً گروه جاهلی هستند که تصور می‌کنند با این اقدامات‌شان اتفاقی می‌افتد، این افراد از جاهایی مدیریت می‌شوند که اصلی‌ترین آن خود آمریکاست و می‌خواهند شعار «مرگ بر آمریکا» در ایران ضعیف شود، آنان به دنبال تضعیف مبارزه با استکبار در ایران هستند اما باید بدانند تا زمانی که ظلم و استکبار وجود داشته باشد مبارزه هم ادامه دارد.

نظر شما