شناسهٔ خبر: 116782 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تئوری اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات/ شیرزاد: نیروهای نام ونشان دارد به صحنه نیایند

عارف/* عارف که در انتخابات مجلس هشتم، در اعتراض به آنچه رد صلاحیت اصلاح‌طلبان می‌خواند از حضور در عرصه کناره‌گیری کرد و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با دریافت مرقومه ای از محمد خاتمی- علی رغم میل باطنی- ناچار به کناره‌گیری شد، اکنون نیز وضعیت نامناسبی دارد.

به گزارش «نماینده»، احمد شیرزاد فعال اصلاح طلب در گفتگویی با روزنامه اصلاح طلب آرمان پیشنهاد داده است که نیروهای نام و نشان دار اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس کاندیدا نشوند.

او گفته است: اصلاح‌طلبان می‌توانند با معتدل‌ترین نیروهایی که امکان رأی آوردن داشته باشند، وارد عرصه انتخابات مجلس آینده شوند. خوشبختانه دست اصلاح‌طلبان برای انتخاب نیرو پُر است و در این مسیر حتی می‌توانیم از اصولگرایانی که منصف هستند و در شهرستان‌ها رویکردهای مثبتی داشته و قدرت مدیریت خوبی دارند استفاده کنیم.

این نماینده اسبق مجلس تاکید کرده است: از نظر من بهتر است مجموعه نیروهای نام و نشان‌دار اصلاح‌طلب به صحنه نیایند و کریمانه در این دوره شرکت نکنند، به این دلیل که چنین فضایی می‌تواند به شکلی در اردوگاه اصلاح‌طلبی بازتاب پیدا کند که حرف تندروها پیش رود.

شیرزاد مدعی شده "اگر بخواهیم با نیروهای تمام عیار اصلاحات وارد صحنه شویم آنگاه تندروها با دست‌گذاری بر برخی از مسائل، فضایی ایجاد می‌کنند که خود را مهم جلوه دهند. ما نباید وارد چنین فضایی شویم و باید با همان نیروهای معتدل جدی بتوانیم وارد عرصه شویم"

این اظهارنظر شیرزاد، می تواند اشاره ای تلویحی به حضور محمدرضا عارف در انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد. عارف که در انتخابات مجلس هشتم، در اعتراض به آنچه رد صلاحیت اصلاح‌طلبان می‌خواند از حضور در عرصه کناره‌گیری کرد و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با دریافت مرقومه ای از محمد خاتمی- علی رغم میل باطنی- ناچار به کناره‌گیری شد، اکنون نیز وضعیت نامناسبی دارد. او پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری، چراغ بنیادی را روشن کرد که قرار بود در سطح کشور توسعه یابد و در انتخابات مجلس نقش مهمی را ایفا کند ولیکن اکنون تحرکات سیاسی حکایت از بازنشستگی عارف را می‌دهد.

منبع: سراج۲۴

نظر شما