شناسهٔ خبر: 116430 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

زارعی مطرح کرد:

اجرای دقیق و محکم برجام دستاوردها را افزایش می‌دهد

زارعی/2 نماینده تهران گفت: گفت:هر چه در اجرای برجام دقیق‌تر و قوی‌تر عمل کنیم، به همان میزان دستاوردهای ما افزایش می‌یابد و اگر در مقام اجرا با مسامحه برخورد کنیم،طرف مقابل به کمتر از عقب‌نشینی رضایت نمی دهد.

به گزارش «نماینده» علی‌‌اصغر زارعی اظهار داشت: بعد از نامه رهبری به عنوان فصل‌الخطاب برجام، به نظر می رسید ضرورتی ندارد گروه‌های سیاسی به گذشته برگردند، اما نطق روز دوشنبه رئیس مجلس و طرح برخی موضوعات توسط ایشان تعجب آور بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای لاریجانی به تفاهم دو فراکسیون اشاره کرده است در صورتی که دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان به تفاهم رسیده بودند، اما ایشان به عنوان رئیس مجلس این تفاهمات را قبول نکرده اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: اگر آن پیشنهادات پذیرفته می شد اکثریت نکاتی که رهبر انقلاب در ۹ شرطشان آورده اند، ما در قانون مجلس آورده بودیم و همه بارها به روی دوش رهبری قرار نمی گرفت و مجلس می توانست مصوبه ای دقیق، محکم و انقلابی‌تری داشته باشد.

وی ادامه داد: البته نخواستیم دوباره وقت بگیریم و تذکر بدهیم و به گذشته بازگردیم بهتر است از گذشته درس بگیریم.

زارعی تصریح کرد: اگر شناخت بهتری از منویات رهبری داشتیم، خودمان را با ایشان هماهنگ می کردیم.

نماینده مردم تهران افزود: کلمه «محتاطانه» کلمه بدی نیست، اما لیاقت مجلس بیشتر از این بود تا مصوبه ای انقلابی و مقاوم در برابر لغزش ها و نفوذهای برجام داشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان اضافه کرد: امیدواریم دولت با تعهدی که نسبت به اجرای دقیق فرمایشات رهبری دارد، با عنوان یک منشور عملیاتی به شروط برجام نگاه کند و در این راستا دقیق و درست عمل کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: یقین دارم در اجرای برجام هر چه قوی تر و محکم تر عمل کنیم، به همان میزان دستاوردهای ما افزایش می یابد و اگر در مقام اجرا با سستی و مسامحه برخورد کنیم، طرف مقابل به کمتر از عقب نشینی رضایت نخواهد داد.

زارعی اظهار داشت: گره کار ما در داخل است باید چرخ های اقتصاد را خودمان بچرخانیم. اگر دانشمندان ما چرخ های سانتریفیوژها را چرخاندند، امروز هم مدیران و مسئولان ما در داخل دولت و مجلس باید چرخ اقتصاد را بچرخانند و اگر چشم داشتی برای کمک به خارج از کشور داشته باشیم، راهی بیهوده خواهیم پیمود.

نظر شما