شناسهٔ خبر: 116293 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کره جنوبی میزبان آثار خوشنویسی هنرمند ایرانی شد

خط43 در حاشیه برگزاری کنفرانس ایکاس در دانشگاه کیوم‌یونگ کره جنوبی منتخبی از آثار خوشنویسی «رضا صفری» به نمایش درآمد.

به گزارش «نملینده»، سعید صبور مدیر اجرایی گروه حلقه وصل خوشنویسان اعلام کرد: استاد رضا صفری از خوشنویسان حلقه وصل که به دعوت دانشگاه کیوم یانگ برای ارایه مقاله در کنفرانس «هنر و انسان در مسیر ابریشم» به کره جنوبی سفر کرده بود، علاوه بر سخنرانی و ارایه مقاله‌ در این کنفرانس با عنوان «بررسی تاثیر خوشنویسی ایرانی بر کتیبه‌های دوران اسلامی»، اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار نستعلیق، شکسته نستعلیق، گلزار و نقاشی‌خط کرد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور معرفی بیشتر هنر اصیل خوشنویسی ایرانی، کارگاه تخصصی خوشنویسی ایرانی را در حضور مدعوین کنفرانس و اساتید و دانشجویان دانشگاه کیوم یانگ برگزار کرد.

صبور گفت: این دوره از کنفرانس ایکاس به مدت یک هفته در اوایل اکتبر امسال در شهر دائه‌گو کره جنوبی به میزبانی دانشگاه کیوم یونگ برگزار شد.

موسسه بین‌المللی مطالعات آسیای مرکزی ایکاس (IICAS)متشکل از کشورهای محدوده آسیای مرکزی، قفقاز، ایران، ترکیه و چین است که با سابقه‌ای ۲۰ ساله، فعالیت های خود را در حوزه‌هایی همچون باستان شناسی، مذهب، نسخ خطی و تاریخ کشورهایی که در مسیر  جاده ابریشم قرار داشتند، معطوف کرده است. مقر این موسسه در سمرقند ازبکستان است.

نظر شما