شناسهٔ خبر: 116075 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قالیباف مطرح کرد؛

کلنگ‌زنی بیمارستان هسته‌ای در سال ۹۴

شهردار تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان هسته‌ای کشور، گفت: امیدواریم این بیمارستان در سال ۹۴ کلنگ‌زنی شود.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان هسته‌ای کشور در بوستان ولایت، گفت: انسان وقتی توفیق و فرصت کاری پیدا می‌کند و سپس با همفکری و خرد جمعی برنامه‌ای را تنظیم کرده و در مسیر آن حرکت می‌کند و شاهد تحقق آن می‌شود، دچار شعفی می شود و همین از بهترین نعمت‌هایی است که خدا به انسان می‌دهد.

وی افزود: روزی که توفیق خدمت در شهرداری پیدا کردم، با بهره‌گیری از تجربیات دیگران و همفکری با اساتید، چند موضوع را در اولویت اهداف خود قرار دادیم.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از تاکیدات ما انجام روزانه خدمات‌رسانی به مردم بود، گفت: مردم خدمات می‌خواهند، این خدمات در حوزه حمل‌ونقل عمومی، نظافت شهری و ... است که تلاش کردیم در این مسیر گام برداریم.

قالیباف با اشاره به اینکه تهران شهری دوقطبی است، گفت: از دیگر تاکیدات ما این بود که وضعیت جنوب شهر تهران را اصلاح کنیم، متاسفانه در طول دهه‌های گذشته هر چه جلوتر آمدیم، فاصله میان جنوب و شمال شهر تهران بیشتر شد.

وی اضافه کرد: ما به مردم قول نداده‌ایم که فاصله جنوب و شمال شهر را کم کنیم، اما قول داده‌ایم تمام تلاشمان را انجام دهیم که این فاصله‌ها بیشتر نشود.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز خوشحالیم که با افتخار بگوییم نه تنها این فاصله بیشتر نشد، که کاهش نیز یافته است.

قالیباف با بیان اینکه از دیگر اهداف ما ارتقای کمی و کیفی شهر تهران بود، گفت: امروز خدا را شاکریم که این اتفاقات با اولویت جنوب شهر تهران افتاده است.

وی افزود: نگاه ما به تهران محلی، شهری، ملی و بین‌المللی است. ما ۳۷۵ محله در تهران داریم که برای آنها شورایاری‌های محلی و سراهای محله تعریف کردیم، همزمان هدف‌گذاری کردیم که شهر تهران باید شهری جهانی شود.

شهردار تهران گفت: امروز مفتخریم که مهمترین جایزه‌ها را در حوزه شهری یکی پس از دیگری شهر تهران از آن خود می‌کند و هر مهمان خارجی که به این شهر می‌آید نیز از پیشرفت تهران ابراز رضایت و شگفتی می‌کند.

قالیباف با اشاره به طرح جامع گفت: این طرح در سال ۸۹-۸۸ تصویب شد و امروز شهر ما با برنامه جامع پیش می‌رود.

وی با اشاره به بوستان ولایت که محل ساخت بیمارستان هسته ای کشور خواهد بود تاکید کرد: ما در جنوب تهران ۳۰۰ هکتار زمین را یکپارچه خریداری و در اختیار مدیریت شهری قرار دادیم.

شهردار تهران تصریح کرد: هزینه تملک این ۳۰۰ هکتار ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده، یعنی ۴۰۰ میلیارد تومان بیش از بودجه سال ۸۴ شهرداری تهران.

قالیباف افزود: ما چنین کاری را در سابقه شهرداری سراغ نداریم و امروز خوشحالیم با احداث بیمارستان هسته‌ای به لطف خدا و همکاری و همراهی دولت در همه ابعاد به ویژه توریسم‌درمانی گام‌های بسیار مهمی برداشته‌ایم.

نظر شما