شناسهٔ خبر: 116028 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا باز هم کاهش یافت

نفت 43 آمارها نشان می دهد که شرکت های انرژی آمریکا تعداد سکوهای حفاری خود را این هفته برای هشتمین هفته متوالی کاهش داده اند، اما سرعت این کاهش کندتر شده و این هفته تنها یک سکو از روند تولید حذف شده است.

به گزارش «نماینده»، آمارها نشان می دهد که شرکت های انرژی آمریکا تعداد سکوهای حفاری خود را این هفته برای هشتمین هفته متوالی کاهش داده اند، اما سرعت این کاهش کندتر شده و این هفته تنها یک سکو از روند تولید حذف شده است.
موسسه خدمات نفتی بیکر هاگز در گزارش خود اعلام کرد، مجموع تعداد سکوهای حفاری در یک هفته منتهی به ۲۳ اکتبر به ۵۹۴ مورد رسیده که پایین ترین رقم از جولای ۲۰۱۰ تاکنون است. در طی ۸ هفته گذشته، حفاران نفت آمریکایی مجموعا ۸۱ سکوی حفاری را تعطیل کرده اند.
کاهش هفته جاری پایین ترین میزان کاهش هفتگی از زمانی بوده که حفاران پس از ۴۷ مورد افزایش سکو در طول فصل تابستان، در ماه سپتامبر شروع به کاهش تعداد سکوها کردند. زمانی که متوسط قمیت نفت در ماه های می و ژوئن به ۶۰ دلار در هر بشکه رسید، شرکت های حفاری تصمیم گرفتند در طول فصل تابستان تعداد سکوهای حفاری را افزایش دهند.
با این وجود، قیمت متوسط نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار رسید که دومین هفته متوالی کاهشی بود. با وجود اینکه افزایش اخیر نرخ بهره در چین، امیدها به رشد تقاضا برای نفت را بالا برده است،   نگرانی ها از فزونی عرضه همچنان ادامه دارد.
کل سکوهای شمرده شده در این هفته، کمتر از نصف ۱۵۹۵ سکوی حفاری نفتی بود که سال پیش همین موقع شمرده شده بود. تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا از اکتبر ۲۰۱۴، یعنی زمانی که به بالاترین رقم خود (۱۶۰۹ سکو) رسید، به طورم توسط هر هفته ۱۹ مورد کاهش یافته است.
بر اساس گزارش بیکر هاگز، با توجه به افزایش یک سکوی حفاری گاز در این هفته و رسیدن تعداد این سکوها به ۱۹۳ مورد، کل سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا همچنان در پایین ترین حد ۱۳ سال گذشته باقی ماند.

نظر شما