شناسهٔ خبر: 115849 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

زمستان امسال قطعی گاز نداریم

قیمت گاز 43 مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: ۵۰ میلیارد متر مکعب به نیروگاه‌ها گاز دادیم که نسبت به سال قبل، ۱۵ میلیارد متر مکعب بیشتر بود.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا عراقی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی به سه هزار و ۵۰۰ شهر و روستا تا سال آینده صورت خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سؤال که حضور شرکت‌های خارجی کمرنگ شدن شرکت‌های داخلی را در پی نخواهد داشت گفت: ما اجازه نمی‌دهیم حضور شرکت‌های خارجی باعث تضعیف شرکت‌های داخلی شود، فعالیت شرکت‌های خارجی در ایران باید با همکاری و ارتباط با شرکت‌های داخلی باشد.
عراقی در ادامه افزود: از ۱۰ سال پیش تصمیم بر این بوده که برای خرید انبوه، باید یا تکنولوژی آن در کشور باشد و یا انتقال تکنولوژی با حضور شرکت‌های خارجی باشد.
وی تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد کالاهایی حوزه گازرسانی از جمله لوله‌ها و اتصالات پلی‌اتیلن، رگلاتورها و کنتورها در داخل تولید می‌شود این در حالی است که در گذشته کالاهای مورد نیاز واردات می‌شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آمادگی این شرکت برای روزهای سرد زمستان امسال خبر داد و گفت: تدابیر لازم در این مورد اندیشیده و بین  ۶۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولیدی کشور اضافه‌شده است و امیدواریم با همکاری و صرفه‌جویی مردم گاز کافی به منازل برسانیم.
وی در ادامه تصریح کرد: شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را می‌کند که امسال قطعی گاز نداشته باشیم اما این دلیل بر این نیست که مردم صرفه‌جویی نکنند.
عراقی در ادامه صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه سال گذشته ۵۰ میلیارد مترمکعب به نیروگاه‌ها گاز دادیم که نسبت به سال قبل ۱۵ میلیارد متر مکعب بیشتر بود و باعث کم مصرف شدن سوخت میان تقطیر، مانند گازوییل و مازوت شد.
 مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به نامه وزیر نیرو به معاون خود در خصوص ذخایر لازم برای زمستان امسال گفت ما آمادگی لازم برای انتقال و تحویل گاز را داریم، اما هدف اصلی و الویت اول ما گازرسانی به منازل مردم است به گونه‌ای که به هیچ‌وجه نباید گاز در منازل قطع شود، دومین اولویت گازرسانی به نیروگاه‌ها است؛ اما نیروگاه‌ها باید در روزهای اوج مصرف مانند دی‌ماه، نوع سوخت را به گازوییل و مازوت تغییر دهند و از سوخت دوم استفاده کنند

نظر شما