شناسهٔ خبر: 115788 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دولت

روحانی در مراسم عزاداری امام حسین(ع):

هیچ امتیاز مهمی ندادیم و به هرآنچه حق‌مان بود، دست یافتیم

روحانی رئیس‌جمهور گفت: ما هیچ امتیاز مهمی ندادیم و از سوی دیگر به هرآنچه حق ما بود و می‌خواستیم، دست یافتیم.

به گزارش «نمانیده» حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم عزاداری مدیران و کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری که در مسجد سلمان فارسی برگزار شد، با برشمردن درس‌های بزرگ عاشورا و حضرت امام حسین(ع)، تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم از مشکلات پیش روی کشور با موفقیت عبور کنیم، باید احساس کنیم که در مسیر امتحان الهی هستیم و مسائل پیش رو امتحانات الهی هستند.

وی اظهار داشت: یکی از امتحانات بزرگ پیش روی ملت ایران در سال‌های اخیر همین معضل هسته‌ای بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه چگونه این چالش را حل کنیم، بدون اینکه در برابر قدرت‌ها سر خم کنیم، امتحان بزرگ الهی بود. این مسئله شبیه جنگ تحمیلی بود که در آن یک ملت در یک سو قرار داشت و همه دنیا مقابل آنها بود، ملتی تنها اما با رهبری شجاع، جوانانی غیور، متکی به حق و با درس‌آموزی از مکتب عاشورا که از آن امتحان الهی با سرافرازی بیرون آمدند.

روحانی با بیان "امروز نیز در یک مقطع تاریخی دیگر در برابر امتحان بزرگ الهی قرار داریم" اعلام کرد: ملت ایران در برابر این امتحان الهی نیز از سختی مسیر نهراسید و در مقابل همه سختی‌ها و مشکلات، ایستادگی کرد و تواناترین مذاکره‌کنندگان خود را برای حل و فصل مسئله به صحنه فرستاد.

وی گفت: این یک آزمون بزرگ بود که روی پای خود ایستادیم. ملت به‌خوبی ایستادگی کرد و نمایندگان شما در این مصاف به‌گونه‌ای عمل کردند که در تاریخ سرافراز هستیم. ما هیچ امتیاز مهمی ندادیم و از سوی دیگر به هرآنچه حق ما بود و می‌خواستیم، دست یافتیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که بتوانیم همه قطعنامه‌های تصویبی شورای امنیت علیه ایران را لغو کنیم. اینکه همه تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی رفع شوند، حتی در باور بسیاری از کشورها و حتی قدرت‌های بزرگ نمی‌گنجید.

حجت‌الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید "امتحان دیگری که پیش روی ماست" تصریح کرد: مبادا برخی از ما به‌خاطر منافع جناحی و حزبی، منافع ملی را قربانی کنیم.

وی با بیان "بگذارید سایه تحریم از سر مردم رفع شود، در عین حال نظراتتان را هم بگوییدً" خاطرنشان کرد: دولت خود را خادم مردم می‌داند و هرکاری که از عهده‌اش برآید برای مردم انجام می‌دهد.

روحانی گفت: ما باید از امام حسین(ع) الگو بگیریم که همه زندگی و حتی خانواده را فدا کردند. عاشورا می‌خواهد به ما بگوید که باید برای خدا و برای منافع مردم باید متحد باشیم، فداکاری کنیم و از منافع جناحی بگذریم. روزهای مهم و سرنوشت‌سازی پیش رو داریم که اگر دست در دست هم بگذاریم و با درس‌آموزی از مکتب عاشورا ایثار و فداکاری را جایگزین حفظ منافع شخصی و گروهی کنیم، از مشکلات عبور خواهیم کرد و خداوند هم از ما پشتیبانی خواهد کرد.

در این مراسم، اعضای هیئت دولت، معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور و جمع زیادی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری حضور داشتند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۸-۰۲ ۱۰:۳۴ 0 0

    در دنیای سیاست ترفندهای زیادی اعمال می شود.گفتن مطالبی که نه واقعیت دارد ونه خود گوینده بان اعتقاد دارد یکی ازین ترفندهاست.سیاستمدار موفق کسیست که بتواند مطالبش را طوری بگوید که شنونده باور کند.اما ایشان که در تمام مطالبش ازین ترفند استفاده میکند-نتوانسته موفق باشد.
                                

نظر شما