شناسهٔ خبر: 115670 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ریاست جمهوری

جلسه هیات دولت تشکیل شد/ روحانی: فرهنگ عاشورا به فرهنگ بزرگ جهانی تبدیل شده است

روحانی در جلسه امروز هیات دولت، سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از خدمات صورت گرفته برای احیای رودخانه «کشف رود» یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های کشور در محدوده کلانشهر مشهد، ارایه داد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با بیان این که در ماه محرم و بویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آتش برافروخته‌ای در قلبها احساس می‌شود که نشان از عشق به خاندان رسالت و اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب آن حضرت است، خاطرنشان کرد: در این ایام شیعیان، مسلمانان و بسیاری از مردم جهان عزادار سرور آزادگان بوده و به خاندان اهل بیت (ع) عشق می ورزند.

رییس جمهوری با بیان این که احترام و عشق به امام حسین (ع) اختصاص به شیعیان و ایرانیان ندارد و مخصوص همه انسان‌های آزادیخواه دنیا است، اظهار داشت: امروز فرهنگ عاشورا به فرهنگی بزرگ در جهان تبدیل شده که مسیر هدایت را نشان می‌دهد. همانگونه که در تمام وقایع ایران و نهضت اسلامی مردم ایران، اوج قیام‌های مردمی و حضور آنان در صحنه‌های سیاسی در ماه محرم و به نام امام حسین (ع) بوده است.

روحانی با اشاره به این که سرنوشت نهضت اسلامی مردم ایران را فرهنگ عاشورا تعیین کرد، گفت: امروز باید عاشورا فرهنگ حرکت جمعی ما باشد چرا که پیام عاشورا از خودگذشتگی برای رضای خدا، هدایت مردم و عدم انحراف آنان در مسیر زندگی و جامعه است.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا باید باعث انسجام ما باشد، خاطرنشان کرد: نباید در اجتماعات و جلسات عزاداری که برای سیدالشهداء (ع) برپا می شود، سخنی گفته شود که از آن بوی تفرقه و جدایی بیاید.

روحانی ضمن ابراز امیدواری از این که همگان در مسیر فرهنگ امام حسین (ع) ‌ رسالت خود را به خوبی انجام دهند، گفت: ملت ایران مطمئناً در تاسوعا و عاشورای امسال بیش از سال‌های گذشته حضرت اباعبدالله را تعظیم و تکریم کرده و دین خود را ادا خواهند کرد و خداوند در سایه عشق امام حسین (ع) ملت ایران را در قله سعادت و رفاه و تکامل مادی و معنوی قرار خواهد داد.

رییس جمهوری در این جلسه دقایقی به ذکر مصیبت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت.

همچنین در جلسه امروز هیأت سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از خدمات صورت گرفته برای احیای رودخانه «کشف رود» یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های کشور در محدوده کلانشهر مشهد، ارایه داد.

موضوع احیای رودخانه  کشف رود در دولت یازدهم و پس از سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی بطور جدی در دست اقدام قرار گرفت.

در این طرح که در حال اجراست، تاکنون حدود ۳۰۰ هکتار از بستر رودخانه آزادسازی و رفع آلودگی شده و در ۴۵ هکتار آن نیز درختکاری انجام شده است.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیأت وزیران رس

نظر شما