شناسهٔ خبر: 115611 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

حال و روز مهاجم سابق استقلال و تیم ملی در تایلند +عکس

کفش فوتبال محسن بیاتی‌نیا مهاجم اسبق پاس، استقلال و ذوب‌آهن این روزها به تایلند رفته تا در ۳۵سالگی فوتبال حرفه‌ای را با تیم لیگ‌برتری سی‌ساکت دنبال کند.

به گزارش «نماینده»، به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال تایلند تصمیم گرفته به دلیل محبوبیت بالای این رشته در کشورش با واردکردن بازیکنان خارجی نسبتا سطح بالاتر از فوتبال این کشور، به رشد فوتبال ملی‌اش کمک کند.

در این میان بعد از بهشاد یاورزاده، ‌‌ هافبک سابق استقلال که چند سالی است در این کشور به فوتبال خود ادامه می‌دهد، امسال محسن بیاتی نیا نیز تصمیم گرفت در سال‌های پایانی فوتبالش به فوتبال تایلند برود. ‌ بیاتی نیا درباره چگونگی حضورش در لیگ تایلند می‌گوید: «من بازیکنی نبودم که بخواهم در لیگ یک ایران بازی کنم و به‌خاطر همین به دنبال چالش جدیدی می‌گشتم. از طریق یکی از دوستانم پیشنهادی به من رسید که به تایلند بیایم و من نیز بعد از مذاکره با مسئولان باشگاه تایلندی شرایط را مناسب دیدم و پذیرفتم.»

فوتبال

محسن بیاتی نیا با سابقه بازی در تیم‌های ملی امید و بزرگسالان آخرین‌بار در ایستگاه۲۲ لیگ چهاردهم برای گسترش‌فولاد تبریز به میدان آمده بود تا اینکه نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر تایلند به سی‌ساکت پیوست.

* جنگندگی عامل حضور در ترکیب اصلی

بیاتی‌نیا این روزها به انتخاب اول کادر فنی سی‌ساکت تبدیل شده است. محسن از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر تایلند وارد ترکیب تیم جدیدش شده تا در شش بازی به ترکیب اصلی راه پیدا کند در حالی که چهار بازی ۹۰دقیقه‌ای انجام داده و دو بازی ۷۲ و ۶۹دقیقه‌ای.

بی‌شک تجربه و دوندگی این مهاجم با ایجاد درگیری روی خط دفاعی رقبا عاملی شده برای حضور او در ترکیب اصلی سی‌ساکت بیاتی‌نیا طی شش دیدار ۵۰۱دقیقه پیراهن تیم تایلندی را پوشیده اما گلی به ثمر نرسانده است.

* علاقه وافر تایلندی ها به فوتبال
محسن بیاتی‌نیا‌ که قرارداد ۶ ماهه‌ای را با تیم سی‌ساکت تایلند امضا کرده با اشاره به علاقه مردم تایلند به فوتبال می‌گوید: «نکته جالب برایم این بود که این‌جا برای هر بازی حداقل ۲۰ ‌هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند و مردم تایلند شدیدا به فوتبال علاقه دارند. در بخش آکادمی کار بسیار جدی آغاز شده و مطمئن باشید تا ۱۰، ۱۵ سال آینده تایلند به یکی از تیم‌های خوب آسیا تبدیل می‌شود. تنها ضعف بازیکنان تایلندی از نظر بدنی است که مثلا با ایرانی‌ها قابل مقایسه نیستند. درواقع می‌توان گفت به‌نوعی ما این‌جا مسی و رونالدو هستیم و به خاطر همین شدیدا به بازیکنان ایرانی احترام می‌گذارند.»

* دوازدهم مثل سال قبل

سی‌ساکت طی ۲۵بازی، هفت پیروزی و شش تساوی به دست آورده تا با تفاضل گل ۱۴- و ۲۷ امتیاز روی پله دوازدهم جدول ۱۸ تیمی لیگ‌برتر تایلند قرار داشته باشد.

این در شرایطی است که سی‌ساکت فصل قبل هم با ثبت عنوان دوازدهمی رقابت‌ها به کار خود پایان داده است.

تیمی که فعلا بیاتی‌نیا برایش توپ می‌زند از سال۲۰۱۰ لیگ‌برتری شده و امیدوار است جایگاهی مناسب در پایان ۹هفته باقی مانده از رقابت‌ها به‌دست بیاورد.

فوتبال

سی‌ساکت با بیاتی‌نیا فردا چهارشنبه در جام‌حذفی مهمان تیم پلیس‌یونایتد است. این تیم دیدار بعدی خود در لیگ برتر را سه روز دیگر برابر ناوی‌یونایتد برگزار خواهد کرد. ناوی تیم پانزدهم جدول بازی آخرش را در خانه سوفان‌بوری ۴ بر ۲ برده و می‌تواند برای تیم «سی‌ساکت» خطرناک باشد.

* آدفو جور مهاجمان سی‌ساکت را می‌کشد

به گزارش مشرق، محسن بیاتی‌نیا هنوز برای سی‌ساکت گل نزده در مقابل بهترین گلزن این تیم یک هافبک نیجریه‌ای است. آدفولارین دورویسن‌می در فصل جاری لیگ‌برتر تایلند ۲۳بازی انجام داده تا طی ۱۹۳۳دقیقه، ۹گل زده باشد.

در مقابل محسن بیاتی‌نیا آخرین‌بار در ایستگاه هفدهم لیگ۱۴ با پیراهن گسترش فولاد به سپاهان گل زد.

چهارشنبه ۱۹آذرماه سال۱۳۹۳ محمدرضا خلعتبری برای نصف‌جهانی‌ها هت‌تریک کرد و محسن ۱۰ماه و ۱۱روز قبل آخرین گلش را در یک بازی رسمی فوتبال به ثمر رساند.

نظر شما