شناسهٔ خبر: 115574 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

۹۰ درصد فسادهای مالی زاییده رانت اطلاعاتی در دولت است/ ۴ میلیون نفر در کشور به دلیل فقر از تحصیل جا مانده اند

قاضی پور43 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰درصد فسادهای مالی از طریق رانت اطلاعاتی در دولت محقق می شود.

به گزارش «نماینده»، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی “اقتصاد ایران و ریشه های فساد در آن” در سالن سهروردی دانشگاه زنجان با اشاره به فسادهای مالی در کشور اظهار داشت: ۹۰درصد فسادهای مالی از طریق رانت اطلاعاتی در دولت محقق می شود.

وی با بیان اینکه پایه فساد اخلاقی فساد مالی است، افزود: شبکه فساد از درون دولتی ها سرچشمه می گیرد و همواره دولت ها درگیر این مسئله بوده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی کمپین خودرو گفت: همین خوروسازان تا دیروز در آغوش افرادی همچون مشائی بودند و امروز در مایل به جهانگیری شده اند.

قاضی پور ادامه داد: متاسفانه خودروسازی ایران وابسته به دولت و انحصاری است و این امر موجب شده تا مشکلات مردم رسیدگی نشود.

وی با بیان اینکه مجلس در این زمینه وارد عمل شده و هفت سال است که در مجلس سر این موضوع که خودروسازی را حیات خلوت دولت نکنند، بحث می شود، گفت: برخی ازآقازاده ها و خانم زاده ها در خودروسازی ها حقوق چند میلیونی می گیرند.

قاضی پور با اشاره به مشکلات پیش روی خودروی سازی کشور خاطرنشان کرد:متاسفانه جریان های انگلیسی در این زمینه دخیل هستند که خواهان مفت خوری در این زمینه هستند.

این نماینده مجلس بر ضرورت توجه به سبک زندگی تاکید کرد و گفت:باید به جای اول رفاه،   بعد امنیت و تولید اول به تولید اهمیت داده شود تا در سایه آن، اشتغال و مبارزه با فساد و امنیت نیز محقق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات جامعه امروز ایران را فقر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر چهار میلیون از افراد دارای سن شش تا ۱۸سال به علت فقر تحصیل نمی کنند.

 قاضی پور با بیان اینکه نود درصد معتادان جامعه ما بی سوادان هستند و به نظر می رسد این بی سوادی مقدمه اعتیاد است، خاطرنشان کرد: برای آبادی کشور باید با فساد مبارزه شود.

وی در خصوص برجام نیز گفت: در خصوص برجام طبق فرامین رهبری و بر اساس چارچوب هایی که تعیین شده است عمل می شود.

قضای پور یادآور شد: تعدادی زالو صفت اقتصاد کشور را به دست گرفته بودند و با بهانه های تحریم، افرادی همچون بابک زنجانی ها را علم کرده بودند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۸ ۲۳:۲۲ 0 0

    ایشان راست میگوید. به اظهارات وزیر نفت در مورد دلالان که تنها راه بستن قراردادهای نفتی هستند توجه کنید.
                                

نظر شما