شناسهٔ خبر: 115547 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مسئولان تلفنی ایران مأموریت اربعینی گرفتند

 پیاده روی عزاداران اربعین در تهران غافلگیری مسئولان ارتباطی کشور از حجم ترافیک ارتباطات برقرار شده با عراق در ایام اربعین حسینی -علیه‌السلام- سال گذشته، باعث شده تا مسئولان در رأس تیمی فنی طی دو هفته آینده عازم این کشور برای هماهنگی‌های لازم شوند.

به گزارش «نماینده»، ایام اربعین حسینی سال گذشته کربلای معلی میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود که حدود چهار میلیون نفر از این تعداد را زائران خارجی شامل می‌شدند.

ایران، پاکستان، بحرین، عربستان، لبنان، کویت، هند در رأس این کشورها و گروه‌هایی از اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا نیز از جمله زائران اربعین حسینی -علیه‌السلام- از کشورهای غربی بودند.

این ازدحام بی‌سابقه در عراق بر ترافیک ارتباطی بین ایران و این کشور به شکل عجیبی افزود به گونه‌ای که در شرایط عادی ترافیک روزانه بین دو کشور ۱۵۰ هزار دقیقه است که در ان ایام به ۲.۵ میلیون دقیقه رسید.

قطعا با چنین رشد ترافیکی، اختلالات گسترده در شبکه ارتباطی دو کشور و برقرار نشدن تماس‌ها موضوعی طبیعی به نظر می‌رسید به گونه‌ای که بعد از این ایام نیز مسئولان ارتباطات کشور از این حجم گسترده ارتباطات ابراز غافلگیری کردند.

در حالیکه انتظار می‌رود هوشیاری مسئولان با چنین غافلگیری دو چندان شود تا مجددا در این ایام و مناسبت‌های مشابه شاهد چنین سطح گسترده ای از اختلالات نباشیم؛ محمود واعظی درباره وضعیت شبکه ارتباطی در مواجهه با بحران گفت: ما یک فرکانس جداگانه‌ را برای مواقع بحران تعریف و تعدادی آنتن BTS را برای این موارد تعبیه کرده‌ایم و ان‌شا‌ء‌الله در بدترین حالت ممکن نیز در مواقع بحران به مشکلی بر نمی‌خوریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد ترافیک ارتباطی با عراق در ایام اربعین نیز عنوان کرد: کمیته‌ای از دو ماه گذشته با مسئولیت شرکت ارتباطات زیرساخت و عضویت اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران و نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شده است تا آمادگی ارائه خدمات در این ایام را داشته باشیم.

وی افزود: ۵۰ درصد موضوع از طرف ما قابل حل است اما ۵۰ درصد مابقی نیز مربوط به اپراتورهای عراقی می‌شود زیرا آنها آمادگی ارائه خدمات به این جمعیت عظیم را ندارند و به همین دلیل دنبال مدیریت بحران در این زمینه بخصوص هستیم.

این ستاد تشکیل شده تا تمهیدات مورد نیاز زائران ایرانی به کربلای معلی در اربعین را فراهم کند.

محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تأیید فعالیت‌های این کمیته جهت فراهم کردن شرایط مناسب سفر برای زائران حسینی (ع) به کربلای معلی اظهار کرد: طی یکی دو هفته آینده با تیم‌های فنی خود راهی عراق می‌شویم تا پیش از فرارسیدن این ایام وضعیت را سنجیده و هماهنگی‌های لازم جهت ارائه خدمات ارتباطی مطلوب را انجام دهیم.

نظر شما