شناسهٔ خبر: 115409 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تسلیم یزید زمان نمی‌شویم

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آمریکا با هدف تغییر تدریجی باور های انقلاب و مردم ایران به دنبال مذاکره و رابطه است، گفت: با تاسی از نهضت عاشورا تسلیم یزیدهای زمان و قدرت های مستکبر نمی شویم.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام محمد تقی رهبر با اشاره به نهضت عاشورا و درسی که امروز باید از این نهضت گرفت، گفت: درسی که محرم و نهضت سیدالشهدا به ما می دهد، مقاومت تا آخرین لحظه وجود و امکانات است. امام حسین(ع) در برای دفاع از نهضت و هدفی که قیام کرده بود ۷۰ یاور داشت اما امروز نظام ما، ۷۰ میلیون یاور دارد، علاوه بر اینکه کشورهای دیگر هم پشتیبان و همراه انقلاب اسلامی هستند. امام حسین(ع) با همین چند نفر از یارانش تسلیم ظلم و زور نشد.

وی افزود: درس انقلاب، درس عاشورا است. انقلاب ما از نهضت امام حسین(ع) سرچشمه گرفته و برای ادامه نهضت باید نهضت عاشورا پیش روی ما باشد. حتی اهل بیت امام حسین(ع) نیز وقتی در برابر دشمن قرار گرفتند با زبان برنده همچون شمشیر با دشمن صحبت کردند. یعنی در اسارت هم پیام امام حسین(ع) را رساندند و این شرمندگی است برای ما مسلمانان که یک ذره از راه امام حسین(ع) فاصله بگیریم.

امام جمعه موقت اصفهان، با تاکید براینکه درس عاشورا، درس جهاد، مقاومت و پیروزی است، گفت: درس نهضت حسینی، درس تسلیم نشدن و درس عزت و کرامت است. امروز به درس های امام حسین(ع) نیاز داریم که تسلیم یزیدهای زمان و قدرت های مستکبر نشویم و از حق مظلمومین و ملت مان دفاع کنیم، که اگر این چنین کنیم، پیروز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان اصرار دارند که برای حل مشکلات به آمریکا نزدیک شوند، گفت: اینها هدف خیانت ندارند، ولی ساده اندیش هستند فکر می کنند که با نزدیک شدن به آمریکا مشکلات‌مان حل می شود و بر اساس این تفکر است که گاهی برخوردها، تلفن زدن ها  و دست دادن های اتفاقاتی رخ می دهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ممنوعیت مذاکره با آمریکا گفت: هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد ممنوعیت مذاکره با آمریکا این مسئله را به ما گوشزد می کند که مواظب باشید بعد از ۳۵ سال مقابله با استکبار جهانی، گربه ای را از در رانده بودیم، از پنجره وارد نشود.

وی توضیح داد: در طول انقلاب اسلامی دست آمریکا و ایادی اش را از کشورمان قطع کردیم. در بسیاری از جاهای حساس منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و لبنان این کشور را منزوی کردیم. اگر در قضیه هسته ای حاضر شدند با ما پای میز مذاکره بنشینند و روی خوش نشان دهند برای این است که ما را فریب دهند و راه نفوذ پیدا کنند.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به ضرر های مذاکره با امریکا گفت: اینها اگر در کشور ما نفوذ کنند، سلطه شان را بر خاورمیانه گسترده‌تر خواهند کرد و در نتیجه مجاهدت ها، شهادت ها، قیام ها و مقاومت ها آرام آرام از بین می رود. حتی مقامات آمریکایی مکرر گفته اند که در صدد تغییر دیدگاه های ایران و تغییر تدریجی باور های انقلاب و مردم ایران هستیم؛ لذا همچنانکه رهبرانقلاب فرموده اند ما با آمریکا به هیچ وجه ارتباط و مذاکره ای نخواهیم داشت. سیاسیون مواظب باشند فریب نخورند.

امام جمعه موقت اصفهان، با بیان اینکه خط قرمز دیدگاه های ما ولی امر است، گفت: فصل الخطاب ما، دیدگاه های رهبری است. ما با آمریکا به هیچ وجه سر آشتی نداریم هیچ رابطه ای نمی توانیم پیدا کنیم؛ نه رهبر انقلاب اجازه می دهند و نه ملتی که دنبال رهبری است.

نظر شما