شناسهٔ خبر: 115380 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

فیلترهای شورای نگهبان، مشارکت مردم را کم رنگ می کند/ دفاع ویژه از زنگنه

حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد: با توجه به فیلترهای مختلف شورای نگهبان برای انتخاب افراد در انتخابات این امر بحث مشارکت مردم را در رای گیری کم رنگ می کند.

به گزارش «نماینده»، عصر یکشنبه مناظره ای با عنوان واکاوی سیاست داخلی دولت تدبیر و امید با حضور محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در استرالیا و الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد در دانشگاه تربیت مدرس به همت انجمن اسلامی دانشجویان پیش رو برگزار شد.

در این برنامه الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه حرکت امام خمینی بر مبنای حضور همه توده ها استوار بوده گفت: زمانی که جنگ آغاز شد تمام تکیه امام بر ارتش و سپاه نبود و طرف حساب همه حرف هایشان مردم قرار داشت و باید گفت پیروزی جنگ مدیون این نگاه امام به مردم بود.

وی با اشاره به اینکه احزاب تنها باید برای تهران اسامی کاندیداهای انتخاباتی خود را بیان کنند، تصریح کرد: دلیل ندارد که احزاب مختلف درباره کاندیدا شدن افراد در شهرستان ها چیزی بگویند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه نباید مردم را شاخه به شاخه کنیم و معتقد باشیم که آنان توان تشخیص حق از باطل را ندارند گفت: من علی رغم احترام به شورای نگهبان صحبت های زیادی پیرامون این جایگاه دارم. با توجه به فیلترهای مختلف شورای نگهبان برای انتخاب افراد در انتخابات این امر بحث مشارکت مردم را در رای گیری کم رنگ می کند. چرا شورای نگهبان فیلترهای مختلفی را برای انتخاب افراد اضافه می کند؟ در زمان ما هر وقت به مردم اعتماد کردیم بهترین انتخابات را در کشور رقم زده ایم.

وی با اشاره به اینکه ملت برای کج اندیشان جامعه چه اصلاح طلب و چه اصولگرا ارزشی قائل نیست، افزود: هر جایی اصول و قوانینی دارد و احزاب در چارچوب قوانین باید آزادی بیان داشته باشند. به چه دلیل انجمن اسلامی می بایست تعطیل شود؟ این تشکل تنها دو نقد به رئیس جمهور سابق داشته که پایشان به کمیته انضباطی باز شد. آیا این روش حکومت داری است؟ روزنامه ها را توقیف می کنید انجمن اسلامی را در دانشگاه ها می بندید و بعد مدعی اداره کشور هستید.

حضرتی با اشاره به اینکه سیاست روحانی دارای نقص های فراوانی می باشد گفت: یکی از مهمترین و پررنگ ترین کارهای رئیس جمهور فعلی استفاده از نظرات و آراء کارشناسان کشور است. اینکه می گویند روحانی قرار بود بعد از صد روز مشکلات را حل کند این حرف دروغ بزرگی است. چرا که قرار بود رئیس جمهور بعد از صد روز گزارشی از اوضاع جامعه به مردم بدهد و پس از صد روز متوجه شد که چه دولتی را تحویل گرفته و شاید اگر می دانست با چه اتفاقات وحشتناکی و چالش هایی که از دولت احمدی نژاد پیش آمده بود روبرو می شود شاید هرگز این منصب را قبول نمی کرد!

وی اضافه کرد: ۷۰۰ میلیارد دلار در کشورمان پودر شده است و بدتر از آن اخلاق و مناسبات و حریم های انسانی در کشورمان از بین رفته است. آنانی که سفت و سخت از احمدی نژاد دفاع می کنند روحیه عجیبی دارند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه روحانی توانسته ریل گذاری خوبی را در مدیریت ها داشته باشد تاکید کرد: در بحث سیاست خارجی باید گفت که رهبری، روحانی و ظریف فداکاری کردند و الحمدالله مجلس این دغدغه را درک کرد و علی رغم تهدیدات مواهب بسیاری در سیاست خارجی نصیب ما خواهد شد. در آینده ان شاالله در این حوزه پرتحرک خواهیم بود، در واقع باید گفت این مراودات است که گره ها را باز می کند که با برجام آغاز آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این دولت دولتی نیست که در هاله ای از نور کشیده شده باشد و معتقد باشد از سوی امام زمان منصوب شده است. روحانی دولتی زمینی است و البته گذشته وحشتناکی را پشت سر گذاشته و باید این گذشته را به بار بکشد.

حضرتی با اشاره به عملکرد دولت در این دو سال اخیر گفت: در حوزه سیاست خارجی می توانیم به دولت نمره خوبی بدهیم، در بحث اقتصاد باید امنیت در سرمایه گذاری داخلی و خارجی تامین و قوانین اقتصادی بازنگری و تدوین شوند. بازگشایی راه برای علاقه مندان به حوزه اقتصادی از جمله کارهایی است که باید در این حوزه صورت گیرد.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد در ادامه افزود: دولت در حوزه سیاست داخلی عقب است و مردم که طبق شعارها به روحانی رای داده اند توقع دارند مطالباتشان برآورده شود.

وی مثبت دانستن دیدگاه کلی دولت افزود: به نظر من مجموعه بدنه دولت فاصله زیادی با روحانی دارند؛ منظور از مجموعه بدنه یعنی برخی فرماندهان و استانداران که در این میان قدر نبودند و برخی هم کمر همت بسته اند که روحانی را به زمین بزنند.

حضرتی با بیان اینکه توهین به روسای سه قوه جرم محسوب می شود ادامه داد: برخی از خبرگزاری ها به راحتی به رئیس جمهور کشورمان می گویند جاسوس و کسی هم نیست که این امر را پیگیری کند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد در ادامه با اشاره به اینکه پرونده کرسنت پرونده مفصلی است گفت: از شورای عالی امنیت ملی می خواهیم که این محرومیت پیرامون پرونده کرسنت را بردارند تا پرونده به صورت کامل آشکار شود و مشخص شود که داستان از چه قرار است

مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه اطلاعاتم پیرامون پرونده کرسنت کامل نیست اضافه کرد: من بیژن زنگنه را قوی ترین فرد در کابینه دولت می دانم! بیژن زنگنه پاک پاک است و افراد منتسب به وی منجر به ایجاد پرونده کرسنت شده اند.

نظر شما