شناسهٔ خبر: 115310 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شکایت جدید ۴ نماینده مجلس به دیوان عدالت اداری

۴ نماینده مجلس شورای اسلامی شکایت جدیدی به دیوان عدالت اداری برای ابطال واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی تهیه و تنظیم کردند.

به گزارش «نماینده»، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی گفت: شکایت جدیدی به دیوان عدالت اداری برای ابطال واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی تنظیم شده است.

توکلی تصریح کرد: در شکایت جدید نیز از نظر حقوقی راهکارهای قانونی پیش‌بینی شده تا دیوان عدالت اداری بتواند براساس آن چگونگی واگذاری این شرکت را بررسی کند.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: ۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله آقایان امیرآبادی، نادران، دهقانی و من این شکایت را امضا کرده‌ایم و امروز یا فردا تقدیم دیوان عدالت اداری خواهد شد.

چندی پیش جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفته بود «بر اساس سیاست‌های واگذاری کارخانه آلومنیوم المهدی یک بار به مزایده گذاشته شده که البته زیر قیمت کارشناسی بوده است، بنابراین بر اساس قانون باید مجدداً به مزایده گذشته می‌شد در حالی که اکنون بدون مزایده و از طریق مذاکره در حال واگذاری به شرکت فروآلیاژ گنو است.»

وی از پرونده ۹۰ میلیارد تومانی اختلاس در این کارخانه خبر داده و با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورود کرده، اظهار داشته بود:‌ کارخانه با عجله بسیار و به میزان ۸۳۰ میلیارد تومان زیر قیمت رسمی کارشناسی در حال واگذاری است.

پس از اظهانظر نماینده مشهد، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، گفته بود «۲۰ نماینده مجلس در خصوص قیمت واگذاری آلومینیوم المهدی در نامه‌ای به دیوان عدالت اداری اعتراض کردند.»

نظر شما