شناسهٔ خبر: 115206 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

توییت عجیب "خانم دکتر شهید"/عکس

شهیده بثینه العباد «بثینه العباد» وقتی این توییت را می نوشت نمی دانست که چند هفته بعد، خودش نیز در روز جمعه و با تیر مستقیم دشمنان اهل بیت(ع) به شهادت خواهد رسید.

به گزارش «نماینده»، خانم «بثینه العباد» یکی از پنج شهید دیشب در حمله تروریست های تکفیری به عزاداران حسینی در عربستان سعودی است.

وی که ۲۲ ساله و دانشجوی سال پنجم رشته پزشکی و جراحی در "دانشگاه الدمام" بود، در مسیر رفتن به محفل وعظ عاشورایی، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

«جعفر العباد» عموی این دختر گفت: "بثینه در راه عقایدش، شهید از دنیا رفت".

وی افزود: "او بزودی به عنوان پزشک از دانشگاه فارغ التحصیل می شد. اما حالا او شهید شده و این بهتر است".

* آخرین توییت بثینه

اما آخرین پستی که شهیده بثینه العباد روی صفحه توییتر خود گذاشت بسیار عجیب و پرمعنا است.

او در این پست ــ که پس از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و جان باختن تعدادی از حجاج توییت شد ــ خطاب به قربانیان آن نوشته است: "بلایی ستوده است؛ اینکه در روز جمعه، در حال به جای آوردن مناسکی بزرگ و در پاکترین نقطه زمین جان دهی، و خونت با باران طاهر گردد... گوارایتان باد آنچه نصیب خود کردید".

خانم دکتر نمی دانست که چند هفته بعد، خودش نیز در روز جمعه و در حالی که برای پاکترین شهیدان جهان سوگوار است، با تیر مستقیم دشمنان اهل بیت(ع) به شهادت خواهد رسید.

بنا بر آنچه رسانه های عربستان و دوستان او می گویند، بثينة العباد یک دانشجوی اجتماعی درجه یک محسوب می شد. اخلاقی آرام داشت و در تعامل با همه هم دوره ای های خود در دانشگاه از روحیه همکاری بالایی برخوردار بود.

وی در برنامه های فرهنگی و علمی نیز حضوری فعال داشت و علاوه بر همکلاسی های خود به دانشجویان سال های پایین تر نیز کمک می کرد.

از این رو بمحض اعلام خبر شهادت وی در شبکه های اجتماعی، دوستان و همکلاسی هایش هشتگ "الشهيدة_بثينة_العباد"، به یکدیگر و نیز به اساتید و هموطنان خود تسلیت گفته و خاطرات خود از او را نقل کردند. یکی از دوستان این دانشجوی شهید نوشت: "بثینه آرزو داشت دکترای پزشکی خود را بگیرد؛ اما خداوند دکترای دیگری برای او انتخاب کرد: شهادت و آخرت را".

نظر شما