شناسهٔ خبر: 115059 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عملیات بازگشت زائران حج امروز پایان می‌یابد

بازگشت اولین کاروان حجاج ایرانی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور از ورود ۱۷۰۳ زائر سرزمین وحی به کشور در روز شنبه خبر داد و گفت: با احتساب پروازهای امروز عملیات بازگشت زائران به پایان می‌رسد.

به گزارش «نماینده»، منوچهر سپاسی با بیان اینکه امروز شنبه عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی به کشورمان به پایان می‌رسد، اظهار کرد: امروز یک هزار و ۷۰۳ زائر بیت ‌الله الحرام با ۹ پرواز وارد سه فرودگاه بین المللی امام خمینی، اصفهان و یزد می‌شوند که سهم فرودگاه امام ۳ پرواز، فرودگاه اصفهان ۸ پرواز و فرودگاه یزد نیز یک پرواز است.

وی گفت: آخرین پرواز زائران سرزمین وحی امروز بعد از ظهر وارد فرودگاه بین المللی اصفهان می‌شود و بدین ترتیب علمیات بازگشت حجاج به کشور خاتمه می‌یابد. سپاسی با بیان اینکه عملیات بازگشت حجاج ایرانی از ۶ مهرماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشت، افزود: در طول این مدت و با احتساب پروازهای امروز در مجموع ۶۴ هزار و ۹۹۷ نفر با ۲۲۳ پرواز وارد کشور می‌شوند که این آمار مربوط به حجاج و کارکنان بعثه و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در سال جاری پروازهای حج توسط سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی و از ۱۹ فرودگاه امام خمینی(ره)، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، ارومیه، ساری، گرگان، اهواز، رشت، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، اردبیل، زاهدان، زنجان و همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی با اعزام و پذیرش حدود ۲۰ هزار زائر پرترددترین فرودگاه حج و فرودگاه اردبیل با اعزام و پذیرش حدود ۴۶۰ زائر کم‌ترددترین فرودگاه حج بودند، گفت: عملیات انتقال حجاج نیز از یکم تا ۲۶ شهریورماه با انجام ۲۲۲ پرواز صورت گرفت که در این مدت به طور میانگین روزانه ۲۵۰۰ زائر با ۸ پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند.

نظر شما