شناسهٔ خبر: 114874 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش

فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش در اولویت است.

به گزارش «نماینده»،  علی‌اصغر فانی عصر امروز در دیدار با فرهنگیان بازنشسته و شماری از فرهنگیان در این شهر با اشاره به مطالبات این قشر مبنی بر اولویت قرار گرفتن استخدام فرهنگیان در آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: بحث اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در این وزارتخانه شروع‌ شده است، بنابراین پذیرش و استخدام فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.

وی بیان کرد: همان‌ طور که در استخدامی‌های امسال آموزش‌ و پرورش به مسئله اولویت استخدامی فرزندان فرهنگیان توجه شد، در سایر استخدامی‌ها و جذب‌ها به این موضوع توجه می‌شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش درباره فرهنگیان طرح عشایر و کوچ‌رو هم اظهار کرد: پیگیر حق کوچ معلمان این حوزه  هستیم و پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام‌ شده است.

وی با یادآوری اینکه بیمه بازنشستگان فرهنگی همچنین بیمه شاغلان اجرا و ادامه دارد، گفت: آموزش‌ و پرورش برای رسیدگی و توجه به بازنشستگان اهتمام دارد.

فانی گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان مربوط به نیمه دوم سال ۹۳ در حال پیگیری است که در این راستا کارگروهی در آموزش‌ و پرورش تشکیل‌ شده است.

وی بیان داشت: این کارگروه مسائل مربوط به اقتصاد فرهنگیان و معوقات را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وزیر آموزش‌ و پرورش همچنین با دعوت از خیرین برای کمک به مدارس شبانه‌روزی گفت: اساسا با توجه به استفاده ۴۰۰ هزار دانش‌آموز از خوابگاه‌های دانش‌آموزی و خدمات‌دهی به آنها در قالب سه وعده غذایی و در اختیار گذاشتن این اماکن، هزینه‌های زیادی برای آنها صرف می‌شود.

وی اظهار کرد: از این‌رو می‌طلبد تا خیرین کمک‌های خود را به تامین هزینه‌های خوابگاه‌های دانش‌آموزی سوق دهند.

نظر شما