شناسهٔ خبر: 114489 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

قاسم جعفری در گفتگو با «نماینده»:

امروز احساس کردیم نه تنها نماینده نیستیم، بلکه شهروند هم نیستیم/ به لاریجانی گفتیم اعتراض خواهیم کرد

قاسم جعفری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: امروز احساس کردیم نه تنها نماینده نیستیم بلکه شهروند هم نیستیم. از همه غم بار تر این بود که برخی افتخار می کردند که اشک نمایندگان را درآوردند آنها را به هم نشان داده و می خندیدند.

قاسم جعفری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در خصوص تصویب جزئیات طرح یک فوریتی برجام در مجلس به خبرنگار «نماینده» گفت: نمایندگان برای تصویب جزئیات طرح یک فوریتی بیش از ۲۰۰ پیشنهاد داشتند و بیش از یک سوم نمایندگان اصرار داشتند که حتماً پیشنهادشان را مطرح کنند. حداقل رئیس جلسه باید اجازه می داد که تشریفات ظاهری ارائه پیشنهادات حفظ شود. مخالف و موافق صحبت کنند و بعد رای گیری شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در مورد این طرح چند بحث وجود دارد؛ یکی در مورد محتواست، چون کلیات تصویب شده بود، نهایتا با بررسی جزئیات با تغییراتی به نتیجه می رسید. اما در بحث شکلی واقعا آئین نامه زیر پا گذاشته شد و این را همه دلسوزان تذکر میدادند.

عضو فراکسیون اصولگرایان تأکید کرد: ما نمایندگان امروز احساس کردیم نه تنها نماینده نیستیم بلکه شهروند هم نیستیم. معتقدم امروز شأن مجلس مراعات نشد و از همه غم بار تر این بود که عده ای بخاطر عدم مراعات شأن مجلس و پیامدهای احتمالی این طرح گریه می کردند، اما عده ای آنها را به هم نشان داده و می خندیدند. اینها افتخار می کردند که اشک عده ای را درآوردند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس به رفتار رئیس مجلس در پاسخ به برخی ابهامات اشاره کرده و گفت: آقای لاریجانی در پاسخ به برخی پیشنهادات با ایهام پاسخ داد و معنای ایهام ها این بود که در برخی پیشنهادات نظر رهبری گرفته شده است، ولی بعد از رأی گیری گفت چنین حرفی را نزده ام.

جعفری در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس نیز گفت: آقای لاریجانی در جلسه غیرعلنی گفت «کشور تصمیم گرفته است پیشنهادهای نمایندگان درباره جزییات طرح مطرح نشود» که آقای کوچک زاده پرسید چه کسی تصمیم گرفته و ایشان جواب داد «همان کسی که خودت می‌دانی.» این جمله رئیس مجلس خیلی معنا داشت، اما بعد ایشان گفت ما خودمان این تصمیم را گرفتیم.

وی در تشریح پیشنهادات گفت: فارغ از موضوع محتوا که قابل بررسی بود و بهتر بود تشریفات و شأن مجلس حفظ میشد، ضمنا بخشی از پیشنهادات مواردی بود که به اصل قضیه ربطی نداشت.
جعفری به پیشنهاد خودش اشاره کرد و گفت: پیشنهاد من این بود که مجلس نظارت داشته باشد و دولت و شورای عالی امنیت ملی هر ۶ ماه به مجلس گزارش بدهند، که پیشنهاد من با اصل طرح منافاتی نداشت، اما اجازه طرح داده نشد.

نماینده بجنورد افزود: در بحث منابع آزاد شده نیز نظر ما این بود که بخشی از آن به طرحهای تحقیقاتی با اولویت طرح های امنیتی و دفاعی اختصاص پیدا کند که این پیشنهاد هم در طرح رعایت نشده و اجازه طرح کردن به آن ندادند. انتظار داشتیم در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش روحیه مردم یک درصد از این منابع اختصاص یابد که این هم رعایت نشد.

قاسم جعفری همچنین خاطرنشان کرد: مورد دیگر تخصیص درصدی از این منابع برای رسانه ملی و بسیج مستضعفین به منظور تقویت روحیه مردم و ترویج اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تهاجم فرهنگی بود که این موارد می توانست مفید باشد.

وی در پایان تأکید کرد: به آقای لاریجانی هم گفتیم که اعتراض خود را اعلام خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما