شناسهٔ خبر: 114244 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

چرا معلمان ایرانی بازداشت شدند؟

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش: موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات و آزادی آنها در حال پیگیری است و رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است.

به گزارش «نماینده»، وزارت امور خارجه ایران در اعتراض به بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی مقیم در العین امارات، کاردار امارات در تهران را احضار کرد. ‎

پیشتر خلیل‌الله بابالو، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که دلیل بازداشت ۹ معلم ایرانی در امارات چیست، اظهار داشت:‌ موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات و آزادی آنها در حال پیگیری است و رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این معلمان تا فردا آزاد شوند.

وی افزود:‌ امارات با این استدلال که این معلمان چرا با ویزای دوبی در العین امارات مشغول به تدریس هستند اقدام به بازداشت آنها کرده است در حالی که این موضوع در گذشته وجود داشته و آنها نسبت به آن حساسیت نداشتند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۹ ۲۳:۵۸ناصر 0 0

    سلام موضوع دستگیری این معلمان عزیز و محترم همه را ناراحت کرده ولی مهمتر از آن این است که آنها ویرایش دبی دارند و از پارسال به آنها اخطار داده شده بود .سرپرستی و مرکز امور الملل که از این اخطار ها آگاهی لازم داشتند معلمان با ویزا دبی را روانه ی العین میکردند .اوایل شهریور وقتی می بینند به قانون بی اعتنایی پیشه 8 تا از معلمان را به مدت 1 روزبازداشت و از آنها تعهد میگیرند که کارهای قانونی خودشان را برای ابقا شدن در العین انجام بدهند مثلا بطاقه عمل و همچنین تمدید رخصه مدرسه .
    این بی اعتنایی و بی تدبیری و سوء مدیریت مرکز امور بین الملل و سرپرستی باعث بازداشت این عزیزأن شده حالا بخاطر این موضوع روز دوشنبه قاضی چه حکمی را صادر میکند.وچه جریمه ی نقدی اعلام میکند خدا میداند ولی از خدا میخواهیم که این عزیزان را به خانواده هايشان سالم برگرداند .
                                

نظر شما