شناسهٔ خبر: 114035 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده بوشهر در مجلس: وزارت نفت به اجرای پروژه های متعهد شده در استان بوشهر پایبند باشد

«عبدالکریم جمیری» در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت : بخش عمده ای از پروژه های عمرانی استان بوشهر در تعهد وزارت نفت برای اجرا می باشد که لازم است این وزارت خانه با پایبند بودن به اجرای آن زمینه تسریع در انجام این پروژه ها نیز به عمل آورد.

به گزارش «نماینده» عبدالکریم جمیری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود : هم اینک بخشی از این پروژه ها در استان بوشهر و علی الخصوص شهرستان های بوشهر ، گناوه و دیلم با رشد ناچیز فیزیکی همراه است .

وی اضافه کرد : با توجه به این که هیئت دولت در سفرهای استانی به بوشهر وزارت نفت را متعهد به جبران بخشی از تاثیرات مناطق نفتی در استان بوشهر در قالب اجرا و یا تامین اعتبار بعضی از پروژه‌ها کرده است انتظار می رود که با تخصیص به موقع اعتبارات در این بخش شاهد تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها باشیم .

جمیری با اشاره به نشست هفته گذشته خود با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد : با توجه به این که اجرای بزرگراه اهرم به دیلم در شهرستان های گناوه و دیلم در تعهد وزارت نفت متعهد برای تخصیص اعتبارات است روند کنونی نشان از پایین بودن سرعت انجام کار در این پروژه است که انتظار می رود وزارت نفت با حساسیت بیشتری به این پروژه نگاه کند.


وی تصریح کرد : سالانه شاهد تصادفات  فراوانی در جاده کنونی دیلم به گناوه هستیم که خسارات مالی و جانی فراوانی را برای مردم این دو شهرستان ایجاد کرده است.

نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم ادامه داد : پروژه راه گره - گناوه و گچساران نیز به دلیل تعلل در تخصیص اعتبارات همچنان حادثه خیز است که بارها خطرات موجود در این مسیر را برای اصلاح وضعیت موجود به گوش مسئولین رسانده ام .

وی عنوان کرد : با توجه به اینکه این جاده بار ترافیکی دیگر استان ها را هم تحمل می کند اما با مشکلات زیادی روبه رو است به همین دلیل ضروری است که هرچه سریع تر ترمیم شود.

جمیری با اشاره به گسترش افزایش شعاع  استخدام در عسلویه گفت : با توجه به اینکه در دیگر استانها نیز مناطق نفت خیز وجود دارد ولی در آن مناطق شعاع بومی بودن را گسترش نداده و تنها در عسلویه این موضوع رعایت می شود که چندان عدلانه نیست و به ضرر مردم استان بوشهر تمام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد : با توجه به اینکه مردم در خارگ فقط در حوزه نفت می توانند شاغل شوند شاهدیم که هم اینک شهروندان تحصیل کرده و دارای تخصص های مرتبط با حوزه نفت بیکار هستند و به جای آنها از نیروهای غیر بومی استان و جزیره خارگ در تاسیسات نفتی استفاده می شود .

وی بیان کرد : برای به ثمر نشستن مطالبات مردمی که در نشست با مدیرعامل شرکت نفت ایران مطرح شد صورتجلسه ای تنظیم گردید تا به استناد آن پیگیری های لازم برای اجرایی شدن آن فراهم شود .

نظر شما