شناسهٔ خبر: 113958 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

در گفتگوی «نماینده» با عضو کمیسیون برجام تشریح شد:

بزودی بیانیه نمایندگان مجلس درباره اصل محتوای برجام منتشر میشود

سیدمحمود نبویان حجت الاسلام نبویان با اشاره به صدور بیانیه توسط نمایندگان مجلس گفت: به نمایندگان مجلس می گویم وقتی دولت می گوید چیزی را امضا نکرده و لایحه هم نمی دهد، وقتی دولت زیر بار قانون نمی رود، چرا مجلس باید این تاوان را بدهد؟

حجت الاسلام نبویان، عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در خصوص برخی اخبار مبنی بر صدور بیانیه توسط نمایندگان مجلس به خبرنگار «نماینده» گفت: محتوای این بیانیه نسبت به اصل محتوای برجام است که معتقدیم به منافع ملی ضربه می زند.

نماینده تهران با اشاره به امضا کنندگان این بیانیه افزود: این بیانیه ربطی به جبهه پایداری ندارد، نمایندگان زیادی می خواستند اسمشان را ذیل این بیانیه بیاورند، اما با توجه به اینکه میخواستیم زودتر بیانیه اعلام شود فقط به امضای تعدادی از نمایندگان مجلس رسیده که دغدغه مند به دنبال حفظ منافع ملت بزرگ ایران هستند.

وی برخی محورهای این بیانیه را چنین برشمرد: قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس رعایت نشده است، اعتراض به روندی که دولت در پیش گرفته که باید طبق قانون لایحه ارائه می کرد و قانون گریزی کرده است.

در محورهای دیگر این بیانیه در مورد طرح یک فوریتی مجلس آمده است: این طرح مورد اجماع دو فراکسیون نیست و بایستی به کمیسیون تخصصی برجام ارجاع داده می شد.

نبویان با اشاره به اینکه طبیعتاً کمیسیون تخصصی این طرح کمیسیون برجام است، خاطرنشان کرد: جلسات این کمیسیون صدها ساعت با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار شده است. اینکه طرح را به کمیسیون امنیت ملی مجلس بفرستند و حتی به عنوان کمیسیون فرعی هم ارزش و اعتباری برای کمیسیون تخصصی برجام قائل نشوند، حاکی از موضوعاتی پشت پرده است.

وی با انتقاد از مقدار زمان اختصاص یافته به بررسی این طرح گفت: در کمیسیون امنیت ملی در کمتر از دو ساعت پیشنهادات گوناگون را مورد بررسی قرار داده اند، برخی از اعضای کمیسیون امنیت در طی سال فقط یکی دو جلسه در کمیسیون حضور پیدا کردند، اما هفته گذشته همه در جلسه حاضر شدند تا جلوی پیشنهادات مطرح شده را بگیرند و طرح رئیس مجلس را تصویب کنند. کجای دنیا این همه پیشنهاد را طی دوساعت بررسی می کنند!

نماینده تهران این روند را غیراخلاقی و نادرست توصیف کرد و گفت: در بررسی برجام این شیوه نامطلوبی است که از طرف ریاست مجلس و دوستانشان در پیش گرفته شده. این روش در بیانیه مورد اعتراض ما قرار گرفته است.

حجت الاسلام نبویان در پایان گفت: به نمایندگان مجلس می گویم وقتی دولت می گوید چیزی را امضا نکرده و لایحه هم نمی دهد،  وقتی دولت زیر بار قانون نمی رود، چرا مجلس باید این تاوان را بدهد؟ مقام معظم رهبری چند روز پیش فرمودند از طریق برجام هم نفوذ صورت گرفته است – نه اینکه می گیرد. ـ

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۰ ۱۵:۳۵ 0 0

    ایرانی متولد خارج خودش وبرادرانش بعداز رشد بیست سالگی وارد ایران شدند وتمام وقت رییس جایی بودند.-چرا- کی گفته یک متولد در عراق رییس مجلس ایران شود؟ وقتی شد همین است.ظریف هم مدت طولانی در امریکا زندگی کرد.فعتبروا یا اولی الابصار.
                                

نظر شما