شناسهٔ خبر: 113673 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ولایتی:

هیچ نیازی به آمریکا نداریم/ نباید با ظالم گفت‌وگو کرد

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام: همه آمریکا را به عنوان پرچم دار ظلم علیه مردم بیگناه کشورهای اسلامی می‌دانند و این روز به روز قوی‌تر می‌شود و نباید با این ظالم تا زمانی که ظلم می‌کند گفت‌وگو کرد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار خود با هیاتی از شورای عالی انقلاب یمن که صبح امروز چهارشنبه ۱۵ مهرماه در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا ممنوع است و راه نفوذ را باز می‌کند، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری موضع ثابتی را داشتند که با توجه به مواضع منفی و مخربی که آمریکا چه در رابطه با ایران و چه جهان اسلام و صحنه بین المللی داشته مذاکره را متوقف کردند مگر مواردی استثنا که مانند آن را در مذاکرات هسته‌ای شاهد بودیم و مقام معظم رهبری بر آن بارها تاکید کردند.

وی با اشاره به نقش آمریکا در حمایت از آل سعود اظهار داشت: هرچه زمان می‌گذرد ظلم آنان بیشتر می‌شود و در کشورهای مختلف مانند یمن، شاهد هستیم که در طی ۷ ماه دولت سعودی بمباران می‌کند و بسیاری از این مردم شهید و کشته شدند و آمریکا موجب شد که مصوبه‌ای به نفع دولت سعودی در شورای امنیت تصویب شود و بعد از اینکه هر چه زمان گذشت شرارت سعودی‌ها بیشتر شد و کار به جایی رسید که نمی‌توانند آن را پنهان کنند چرا که یک طرف ظالم و طرفی دیگر ملت مظلوم یمن است.

ولایتی خاطرنشان کرد: صدایی از شورای امنیت سازمان ملل در نمی‌آید و بدون تردید نقش آمریکا در ساکت کردن شورای امنیت سازمان ملل برای اینکه وقایع صورت گرفته در یمن را عادلانه جلوه دهند مشخص است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک آنچه در عراق، یمن، سوریه و فلسطین و دیگر نقاط جهان اسلام می‌گذرد، همه آمریکا را به عنوان پرچم دار ظلم علیه مردم بیگناه کشورهای اسلامی می‌دانند و این روز به روز قوی‌تر می‌شود و نباید با این ظالم تا زمانی که ظلم می‌کند گفت‌وگو کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران به حمایت خود از مردم و انقلاب یمن ادامه می‌دهد و ما آمادگی داریم برای بازسازی یمن تجربیات خود را پس از جنگ تحمیلی در اختیار یمن بگذاریم و هر کاری را که بتوانیم در جهت نشان دادن مظلومیت یمن انجام دهیم دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: بدون تردید مصیبت بزرگی به مردم یمن وارد شده است مردم جمهوری اسلامی خودشان را متعهد می‌دانند که در کنار مردم یمن باشند و در قول و عمل کمک‌های خود را برای بازسازی این کشور جنگ دیده ادامه خواهند داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تلاش‌های سیاسی ایران برای حل بحران یمن خاطرنشان کرد: ایران در طی ماه‌های اخیر که یمن مورد ظلم دولت سعودی قرار گرفته است بارها تلاش کرده تا کمک‌هایی را به مردم یمن برساند و ملاحظه کردید که از دریا و هوا تلاش شد تا این کمک‌ها به مردم این کشورها برسد اما سعودی‌ها جلوی آنرا گرفتند و ما تا جایی که بتوانیم از مردم یمن حمایت خواهیم کرد.

ولایتی با بیان اینکه امکانات رسانه‌ای را در اختیار دولت یمن به کار خواهیم گرفت، تصریح کرد: رسانه‌های ایرانی و رسانه‌های مستقل جهان باید در جهت تبیین مظلومیت مردم یمن تلاش کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جان کری اعلام کرده است که حذف شعار مرگ بر آمریکا روابط ایران و آمریکا را بهبود خواهد بخشید، نظر شما در این زمینه چیست تصریح کرد: ما هیچ نیازی به آمریکا نداریم و ملت ایران ملت مستقل و مقتدری است که قریب به ۳۷ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت نه تنها آمریکایی‌ها کمکی به ما نکرده اند بلکه ضررها و خسارت‌های زیادی را به ما وارد کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنان اموال ما را توقیف کردند و به صدام حسین کمک کردند و در هر توطئه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران نقش داشتند. ما نیازی به کمک آن ها نداریم و مثل معروفی در این زمینه است که مرا به تو امید نیست شر مرسان. بنابراین هیچ کس از کری و مسئولین آمریکایی درخواست همراهی و اتخاذ موضع مثبت نکرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: آنچه در کشور ما می‌گذرد و شعار مردم ما است و مردم ما بسیار آگاه هستند و شاهد بودیم کشورهایی که رابطه نزدیکی را با آمریکا داشتند به آن‌ها نیز رحم نکردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: امریکا تظاهر به دوستی با مردم یمن می‌کرد و امروز به دلیل نزدیکی با دولت سعودی و منافع خود علیه مردم یمن به طور مستقیم و غیرمستقیم کمک می‌کنند.

نظر شما