شناسهٔ خبر: 113594 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فولادگر در تشریح جزئیات نشست کمیسیون صنایع مطرح کرد

استفاده از توان متخصصان داخلی در باز طراحی سایت هسته‌ای اراک

فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در باز طراحی سایت هسته‌آی اراک باید از توان متخصصین داخلی بهره گرفته شده و در تجاری‌سازی صنعتی تحقیق و توسعه نیز از بخش‌های غیر دولتی استفاده شود.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه این کمیسیون اظهار داشت: این کمیسیون جلسه‌آی در نوبت بعدازظهر تشکیل داد. در نوبت صبح نیز کمیسیون ویژه تولید ملی تشکیل جلسه داده و پیرو بحث حمایت از تولیدات داخلی به تبادل نظر پرداخته شد.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاداتی مطرح شد از جمله بحث ضرورت مصرف و تولید داخلی در قراردادهایی که پس از شرایط برجام منعقد می‌شود مباحثی مطرح و بر حمایت از تولید داخلی تاکید شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر در شرایط دعوت سرمایه گذار خارجی پروژه‌ای در داخل کشور نیز قابل انجام باشد باید اولویت با داخل باشد و در شرایط برابر، اولویت به تولید داخلی داده شود.

فولادگر در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در عین حال که از سرمایه گذار خارجی استقبال می‌شود اما نباید امتیاز خارجی به این سرمایه گذار داده شود چرا که تولید داخلی ما دچار بحران می‌شود.

وی در ادامه مطلب خود اضافه کرد: همچنین در بحث منابع آزاد شده نیز ارائه نظراتی صورت گرفت. در صورتی که این منابع از قراردادهای منبع نفتی باشد باید طبق قانون و اساسنامه صندوق توسعه ملی سهم به این صندوق داده شود و جزو احکام برنامه و بودجه صرف شود اما اگر از منابع دیگری بودجه صرف می‌شود دولت باید به آن‌ها اولویت داده و در حمایت از تولید باید به کار گرفته شود همچنین تسهیلات به بخش خصوصی داده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که این تسهیلات در جهت اجرای طرح‌های نیمه تمام و سرمایه بانکها به کار گرفته شود و به هیچ وجه در بودجه عمومی دولت نباید مصرف شود.

وی به دیگر مباحث مطرح شده در کمیسیون ویژه تولید ملی اشاره کرد و گفت: در این جلسه در خصوص باز طراحی سایت هسته‌آی اراک همچنین تحقیق و توسعه نیز مباحثی مطرح شد که پس از این باز طراحی سهم بودجه آنها به چه میزان خواهد بود. در باز طراحی‌ها از توان متخصصین داخلی بهره گرفته شود و در تجاری‌سازی صنعتی تحقیق و توسعه از بخش‌های غیر دولتی استفاده شود.

فولادگر در خاتمه مطرح کرد: مباحث مذکور در جلسه نوبت عصر کمیسیون صنایع به طور مفصل مطرح شده و مورد تائید این کمیسیون قرار گرفت چرا که موارد فوق از جمله مباحثی هستند که در حوزه کار کمیسیون تولید ملی و نیز صنایع و معادن مجلس است و دیگر مسائل تخصصی برجام مربوط به کمیسیون ویژه بوده که خیلی به آن پرداخته نشد.

نظر شما