شناسهٔ خبر: 113567 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

نامه وزرا به رئیس‌جمهور، طنز تلخ دولت یازدهم است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، نامه وزرا به رئیس‌جمهور را طنز تلخ دولت عنوان کرد و گفت: این نامه نشان می‌دهد که فهم درستی از طرفین وجود ندارد و سوتفاهم‌های موجود میان طرفین منجر به نگارش این نامه شده است.

به گزارش «نماینده»، سید کمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در گفتگو با «نسیم» با اشاره به نامه منتشر شده از سوی ۴ وزیر دولت یازدهم خطاب به رئیس جمهور، گفت: دولت درخصوص بحث‌های نظام اقتصادی کشور و حتی در زمینه کنترل، نظارت ها و هماهنگی دستگاه‌ها باید کار و تلاش بیشتری را انجام دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شواهد موجود، ظاهرأ دستگاه‌ها خیلی با یکدیگر هماهنگ نیستند و نامه ۴ تن از وزارای دولت می‌تواند شاهدی بر این مدعا باشد، لذا به نظر می‌رسد کارهای دولت با مصاحبه و اعلام نظر می‌گذرد و ما کمتر کارهای عملی و اقدامات جدی را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌ها به عنوان یک مسئله عمومی و همه‌گیر وجود ندارد اظهار داشت: متأسفانه در خصوص اینگونه مسائل اجتماعی و حتی ایجاد اشتغال نیز کاری جدی و اقدامی عملی انجام نمی‌شود و دولتمردان فقط مشغول سخنرانی و مصاحبه هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان این نامه و علنی شدن آن را هشداری برای دولت دانست و تصریح کرد: مسولین اقتصادی دولت باید در زمینه مسولیت‌ها و زمینه کاری خود یک بازنگری اساسی داشته باشند و نباید کارنامه اقتصادی دولت تنها محدود به آمار و ارقام رشد یا کاهش نرخ تورم باشد.

وی افزود: دولت یک بازنگری و تجدید نظر در نوع حرکت خود در نظام اقتصادی کشور داشته باشد، و نسبت به عواملی که بر روی اقتصاد و معیشت مردم و درآمدها موثر است تجدید نظر اساسی داشته باشد.

سجادی با انتقاد از فعالیت‌های اقتصادی دولت و دستگاه‌های اقتصادی آن تأکید کرد: این نامه نشان می‌دهد که تا حدودی وزاری اقتصادی دولت متوجه این شده‌اند که مشکل اصلی کار کجاست و در حال حاضر همکاری و کمک رئیس جمهور و دستگاه‌ها برای حل این مشکل نیاز است.

این فعال اصولگرا با تأکید بر اینکه وزار و دستگاه‌ها مراقب باشند که نوشتن و علنی کردن اینگونه نامه‌ها و این دست اختلافات به گرانی مجدد دامن نزند گفت: متأسفانه خبرهایی به گوش می‌رسد که حاکی از افزایش قیمت‌ها و گرانی است، که این اتفاقات در جهت رفاه مردم نیست و اینگونه نامه‌ها باید بررسی شود.

وی ادامه داد: شاید علنی کردن نامه‌ای که حدودأ یک ماه قبل خطاب به رئیس جمهور نوشته شده، به علت برآورده نشدن انتظارات لازم در این نامه بوده و لذا وزرا باید پاسخگو باشند و علت انتشار این نامه را به مردم توضیح دهند.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است نگارش این نامه‌ها و حتی هر اقدامی از سوی مسولین آن هم کسانی که دستی مستقیم در مباحث اقتصادی دولت دارند، موجی را ایجاد کرده و در اذهان عمومی جامعه تأثیرگذار باشد و بتواند یک طنز تلخ باشد چرا که آثار منفی نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این نامه نشان می‌دهد که فهم درستی از طرفین وجود ندارد و سوتفاهم‌های موجود میان طرفین منجر به نگارش این نامه شده است.

نظر شما