شناسهٔ خبر: 113539 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ستاره‌ها

انگار نه انگار تیم ملی با عمان بازی دارد

هم کی روش تهدید شد، هم کواچ!

کی روش 43 در شرایطی که هنوز جامعه ورزش ایران درگیر شوک درگذشت هادی نوروزی هستند، دیروز دو نفر از مهمترین چهره های ورزش کشور حرف هایی زدند که نکته مشترکش، لحن تهدیدآمیز آن بود.

به گزارش «نماینده» فوتبال و والیبال دیروز تحت تاثیر این دو اظهار نظر جنجالی قرارداشتند که خوراک خبری خوبی برای رسانه ها فراهم کرده بودند. شهر دوباره شلوغ شده. منتقدان و کی روش دوباره رو به روی هم ایستادند و با یکدیگر دوئل می کنند. دوئل امروز به خاطر یک مشت دلار است. بحث بر سر پورسانت و حق حساب و البته فساد در گرفته. بهانه قرارداد 100 هزار دلاری است که کی روش پیش از جام جهانی از کمپانی آل اشپورت اسپانسر البسه تیم ملی دریافت کرده است.

در واقع اولین فردی که با صحبت هایش تبدیل به تیتر یک سایت های ورزشی شد، کارلوس کی روش بود. سرمربی تیم ملی که پیش از این در قبال ادعاهای عجیب کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سکوت کرده بود، در آستانه بازی تیمش مقابل عمان در مرحله انتخابی جام جهانی ، یادش افتاده که باید به این ادعا جواب دهد. ادعاهایی که زندگی شخصی و حرفه ای او را زیر سؤال برد. از یک طرف محمدزاده رئیس مستعفی کمیته اخلاق در مصاحبه ای مدعی شده بود که در زندگی شخصی سرمربی تیم ملی نشانه های فساد وجود دارد (البته محمدزاده این حرف ها را تکذیب کرده اما متن مصاحبه او در یکی از سایت ها منتشر شده است) و از طرف دیگر «آبانگاه» دبیر این کمیته، کی روش را متهم به باج گرفتن از کمپانی آل اشپورت کرده بود و کار را به جایی رسانده که حالا حراست وزارت ورزش ماجرای 100 هزار دلاری که کی روش از تولید کننده البسه تیم ملی گرفته را بررسی می کند.

اکنون چنین مسائلی دست به دست هم داد تا کی روش دیروز طی یک بیانیه ای شدیدا، در برابر جوی که علیه او به وجود آمده ، موضع بگیرد : در صورتی که اعضای  سابق کمیته اخلاق به صورت عمومی عذرخواهی نکرده و از اتهام های مطرح شده عقب نشینی نکنند و ادعاهای اشتباه خود را درباره اتهام های فساد که علیه من مطرح کرده بودند، پس نگیرند، بعد از بازی برابر عمان در خدمت اهالی رسانه و افکار عمومی خواهم بود تا یک بار برای همیشه این پرونده ناراحت کننده و تاسف برانگیز را در راستای به چالش کشیدن حقایق، ارزش ها و اصول اخلاقی افراد مذکور شفاف سازی کنم.

واکنش اعضای کمیته اخلاق در برابر بیانیه کی روش هم جالب بوده. دبیر مستعفی این کمیته گفته ، آنها نه تنها از شفاف سازی کی روش استقبال می کنند، بلکه پیگیر شکایتشان از او به فیفا هم هستند!!
در این وانفسا آنچه اهمیت ندارد، تیم ملی و فوتبال است. انگار نه انگار که ما بازی های مقدماتی جام جهانی را در پیش داریم و تیم ملی قرار است پنج شنبه با عمان دیدار کند. به نظر می رسد دو طرف دعوا، زمان مناسبی را برای دوئل و البته تسویه حساب های قدیمی انتخاب نکرده اند.

حالا از فوتبال اما به والیبال می رویم. حتما، در جریان صحبت های دیروز «کواچ» قرار گرفته اید که در گفت و گو با یکی از سایت ها، از اختلافش با مسئولان فدراسیون پرده برداری کرده و گفته بود که داورزنی و همکارانش با دستیاران او مشکل دارند و می خواهند مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بنشانند. از صحبت های کواچ می شد اینگونه نتیجه گرفت که او به راحتی در برابر تغییر دستیارانش تسلیم نخواهد شد اما حالا رئیس فدراسیون والیبال علناً شرط اصلی برای ادامه همکاری با این مربی صربستانی را تغییر در کادر فنی تیم ملی عنوان کرده و به او پیغام داده که اگر در برابر خواسته فدراسیون کوتاه نیاید آن وقت جایش را به مربی دیگری خو اهد داد.

داورزنی گفته: اعتقاد دارم که کادر فنی باید تقویت شود و همه کارشناسان حاضر در جلسه روی این موضوع اشتراک نظر دارند. بنابراین سرمربی باید قبول کند که کمک های او و همچنین مربی بدنساز تیم ملی باید تغییر کند. اگر کواچ روی نظرات خود پافشاری کند، ما به هیچ وجه نمی توانیم با او به کار ادامه دهیم.

نظر شما