شناسهٔ خبر: 113325 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

اقدام فجیع و داعشی نظامیان ترکیه+تصاویر

خشونت پلیس ترکیه نیروهای امنیتی ترکیه شب گذشته یک جوان کرد را پس از کشته شدن با طناب به خودروی زرهی بسته و در خیابانهای شهر سیرناک در حنوب شرقی این کشور بر روی زمین کشیدند.

به گزارش «نماینده»، با گذشت حدود دو ماه از درگیریهای داخلی در ترکیه میان نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه با اقلیت قومی کرد ساکن در مناطق شرقی و جنوب شرقی، آتش جنگ داخلی در حال بلعیدن این کشور می باشد.


خشونت پلیس ترکیه

در این میان و به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی ترک برای سرکوب اعتراضات کردهای این کشور علاوه بر استفاده از انواع تسلیحات و تجهیزات پیشرفته زرهی و نظامی، بصورت گسترده ای از ابزارهای شکنجه و سرکوب بهره می گیرند. درهمین راستا شب گذشته گروهی از نیروهای امنیتی ترکیه پس از درگیری مسلحانه با چند تن از اعضای "حزب تروریستی کارگران کرد ترکیه" یکی از افراد مسلح را کشته و جنازه وی را با طناب به خودروی زرهی بسته و بر روی زمین در خیابانهای این شهر کشیده اند.


خشونت پلیس ترکیه

دور جدید درگیریها میان کردها و نیروهای امنیتی ترکیه از حدود دو ماه پیش با حمله ناگهانی ارتش این کشور به مواضع گروه تروریستی پ. ک.ک آغاز شد که بنابر گزارش منابع نظامی ترک این حملات به کشته شدن ۸۰۰ تروریست منجر شده است. این حملات ناگهانی در حالی به وقوع پیوست که دو طرف طی دو سال گذشته در حال مذاکرات صلح و خلع سلاح حزب کارگران بوده و این مذاکرات در مراحل پایانی خود قرار داشته است.


خشونت پلیس ترکیه

درپی حملات ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه به مواضع پ. ک.ک، نیروهای این گروه تروریستی با حمله به مراکز نظامی و امنیتی  وترور فرماندهان و بمگذاری در اماکن عمومی در صدد مقابله به مثل برآمده است. اعضای پ. ک.ک در عملیاتهای خود علاوه بر حمله به نیروهای امنیتی اقدام به کشتار مردم عادی و غیر نظامی نیز کرده اند. شدت عمل و وحشیگری نیروهای امنیتی ترکیه علیه شهروندان کرد تبار یان کشور نیز بارها موجب انتقادات شدید داخلی و بین المللی به دولت این کشور شده است. کارشناسان، علت حملات دولت اردوغان و داوود اوغلو به کردهای این کشور را نگرانی این دو از پیروزی حزب اچ دی پی در انتخابات ماه گذشته پارلمان این کشور ارزیابی می کنند.

نظر شما