شناسهٔ خبر: 113241 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لزوم تجدیدنظر هیات رئیسه مجلس/طرح برجام به کمیسیون ویژه ارجاع شود

مهرداد بذرپاش43 عضو کمیسیون ویژه مجلس اقدام هیات رئیسه مجلس در ارجاع طرح یک‌فوریتی برجام به کمیسیون امنیت ملی را غیرکارشناسی خواند و بر لزوم تجدیدنظر هیات رئیسه در این تصمیم تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» مهرداد بذرپاش با انتقاد از اقدام هیات رئیسه در ارجاع طرح یک‌فوریتی برجام به کمیسیون امنیت ملی، گفت: هیات رئیسه در این خصوص تصمیم درستی اتخاذ نکرده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این تصمیم هیات رئیسه ابهامات زیادی در ذهن مردم ایجاد کرده است. کمیسیون برجام مدت زیادی است که در حال بررسی برجام است، بنابراین صلاحیت رسیدگی به طرح یک‌فوریتی تعیین خطوط قرمز اجرای برجام نیز با این کمیسیون است.

عضو کمیسیون برجام با بیان اینکه ارجاع طرح یک‌فوریتی به کمیسیون امنیت ملی به هیچ وجه کارشناسی نبود، از هیات رئیسه خواست در این تصمیم غلط تجدیدنظر کند.

وی تصریح کرد: مردم توقع دارند همان کمیسیونی که با رای نمایندگان تشکیل شد و اعضای آن نیز با رای نمایندگان انتخاب شدند، طرح فوریتی برجام را بررسی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس مخالفت‌ها و موافقت‌ها در خصوص گزارش کمیسیون برجام را ناشی از ذات دموکراسی خواند و گفت: متاسفانه برخی عادت دارند هر زمان گزارش و یا اقدامی به نفع گرایش سیاسی‌شان باشد آن را عادلانه و درست بدانند و هر گاه گزارش به ضرر گرایش سیاسی‌شان باشد آن را سیاسی و غیرکارشناسی بدانند.

دیروز دوفوریت طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در صحن علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته شد که به تصویب نرسید و یک‌فوریت آن تصویب شد.

پس از آن، این گزارش با تصمیم هیئت رئیسه مجلس جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد. این در حالی است که طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی هر گاه طرح یا لایحه‌ای در خصوص موضوعی باشد که در کمیسیون ویژه در حال بررسی است، آن طرح و لایحه می تواند به کمیسیون ویژه ارجاع شود.

نظر شما