شناسهٔ خبر: 113140 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اظهارنظر ضرغامی درباره آل سعود

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید کمیته حقیقت‌یاب واقعی برای بررسی علل فاجعه منا تشکیل شود، گفت: فاجعه منا نشان‌دهنده بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره حج است و باید هر چه سریع‌تر تحول جدی در اداره حج صورت گیرد.

به گزارش «نماینده»، عزت‌الله ضرغامی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در حال حاضر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا مطالبه همه کشورهایی است که در این فاجعه آسیب دیدند البته این موضوع یک مطالبه جهانی نیز است. چراکه فاجعه منا یک فاجعه انسانی است.

وی ادامه داد: آنچه قطعا و مسلما مورد اتفاق همه است بی‌مدیریتی آل‌سعود حداقل بعد از فاجعه منا است و اگر هشدار رهبری نبود اولا ما نمی‌توانستیم پیکر جانباختگان فاجعه منا را اینگونه تشییع کنیم و معلوم نبود چه برسر پیکر آنها می‌آمد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه فاجعه منا نشان‌دهنده بی‌کفایتی و بی‌مدیریتی آل سعود در اداره حج است، گفت: آنچه امروز مطالبه می‌شود این است که باید تحول جدی در اداره حج صورت گیرد و اینکه چرا این فاجعه رخ داده است باید هر چه سریع‌تر مشخص شود.

ضرغامی در پایان گفت: انتظار داریم کمیته حقیقت‌یاب واقعی برای بررسی علل وقوع حادثه منا تشکیل و نتایج آن برای افکار عمومی اعلام شود.

 

نظر شما