شناسهٔ خبر: 112887 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صالحی: پیش نویس مجلس بر استحکام برجام می افزاید

صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای با اشاره به منصفانه و عادلانه بودن پیش نویس برجام مجلس گفت : این پیش نویس بر استحکام برجام می افزاید.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر صالحی در مراسم تقدیر از اساتید برتر دانشگاه ها که اواخر هفته گذشته با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در موسسه آموزش عالی خاتم برگزار شده بود با اشاره به اینکه برخی از بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی ناراحت بودند اما مقام معظم رهبری فرمودند بهتر است که برجام در مجلس شورای اسلامی بررسی شود، اظهارداشت: پیش نویسی که از سوی مجلس شورای اسلامی دریافت کرده‌ام بسیار عالی است و این بررسی باعث شد تا استحکام برجام بیشتر شود. به همین دلیل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه، پیش نویس تهیه شده منصفانه و عادلانه بوده و یک شنبه(فردا) به صحن علنی مجلس می رود، گفت: علی رغم اینکه تصور می شد نظرات در مجلس شورای اسلامی مخالف با برجام باشد و سمت و سوی پیش نویس به گونه ای دیگر باشد اما این گونه نشد.

صالحی تصریح کرد: ایران علی رغم جنگ هشت ساله، محدودیتها و تحریمها کشوری مقتدر و ارزشمند است و نمایندگان کشور در عرصه بین المللی در مقابل ۶ کشور که دارای ۹۵ درصد قدرتهای نظامی و ۹۰ درصد قدرت اقتصادی جهان هستند توانستنداز عزت و سربلندی و همچنین منافع ملی کشور دفاع کنند.

به اعتقاد رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ملت ایران با انسجامش تمامی مشکلات را به جان خرید ومصائب تحریم های فلج کننده را از بین ببرد تحریم هایی که دلار هزار تومانی را به سه هزار تومان افزایش داد و در آن زمان بسیاری از تحلیل گران معتقد بودند که ملت در مقابل دولت خواهد ایستاد.

وی ادامه داد: در آن زمان با وجودی که سرمایه های مردم یک سوم شد اما به دلیل اینکه دولت برآمده از ملت بود در مقابل تحریم ایستادند.

صالحی با بیان اینکه، ایران کشوری در حال توسعه است، اظهارداشت: با این وجود دارای چنان قدرت بالقوه ای هستیم که از نظر دینامیک و تعاملات بین المللی سیاسی در جایگاه کشور های توسعه یافته قرار داریم و اثر بخشی مناسبی در دنیا داشته و در منطقه بی رقیبیم.

نظر شما