شناسهٔ خبر: 112767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل چه گفت؟

 نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد توافق هسته ای با ایران باعث تقویت فرصت های صلح در جهان نمی شود.

به گزارش «نماینده»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل به تکرار یاوه گویی های سال گذشته خود در مورد ایران پرداخت و ادعا کرد که توافق هسته ای در نهایت منجر به جنگ خواهد شد.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: به اقدامات ایران در ۶ ماه گذشته نگاه کنید، حمایت دولت ایران از سوریه و اعزام نیروهای مسلحش برای جنگ در دمشق و ارسال مقادیر زیادی سلاح برای سوری ها افزایش یافته است. به ادعای وی ایران ۲۲ فروند موشک در اختیار حزب الله برای هدف قرار دادن تأسیسات و اهدافی در اراضی اشغالی قرار داده و در بسیاری از عملیات تروریستی علیه این رژیم شرکت کرده است.

نتانیاهو افزود: به خاطر ارسال سلاح به تروریست ها با قاطعیت واکنش نشان خواهیم داد. وی مدعی شد: ایران تلاش می کند در مناطق مجاور اسراییل و کشورهای منطقه مثل کویت و قبرس گروه های تروریستی ایجاد کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعا که ایران به تمام این اقدامات تروریستی مبادرت می ورزد، افزود: تهران ده ها میلیارد دلار برای برنامه هسته ای خود هزینه کرده و به دنبال ساخت سلاح است.

وی در ادامه فرافکنی ها برای منحرف کردن افکار عمومی از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و ثبات در منطقه، مدعی شد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سال ۲۰۱۳ عملیات نجات را شروع کرد ولی بعد از گذشته دو سال اعدام زندانیان سیاسی افزایش یافته است.

نتانیاهو ادامه داد: فرمانده سپاه پاسدان انقلاب اسلامی ایران گفته است انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی نمی شناسد. طبق ادعای نتانیاهو افغانستان، عراق، فلسطین و یمن تحت تأثیر و نفوذ ایران قرار دارند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مخالفت های خود با توافق هسته ای ایران گفت: هر کس بر این باور باشد که توافق هسته ای، تهران را مجبور خواهد کرد به بندهای آن احترام گذاشته و رویکرد خود را تغییر دهد، در اشتباه است، چرا که تنها بعد از گذشت ۵ روز از امضای توافق نماینده ایران تصریح کرد که سیاست کشورش در قبال آمریکا تغییر نخواهد کرد و ایالات متحده دشمن ایران باقی خواهد ماند.

وی به شدت از این موضوع ابراز نگرانی کرد که توافق اخیر، ایران را مجبور به توقف برنامه هسته ای خود نمی کند و جامعه بین الملل نیز به تهدید ناشی از ایران واقف است. این مقام صهیونیست برای سرپوش گذاشتن به جنایت های نظامیان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی، مدعی شد: ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و اسراییل و آمریکا را تهدید به مرگ می کند. همه باید یک قاعده اساسی را بدانند که اگر از یک اقدام بد استقبال شود این اقدام به سمت بدتر شدن پیش خواهد رفت.

وی با طرح این ادعا که نسبت به تهدید ناشی از جمع شدن اسلام جهادی و سلاح هسته ای هشدار داده است، ابراز اطمینان کرد که توافق هسته ای با ایران همانند پیمان ازدواج بین این دو است. نتانیاهو ضمن ابراز تأسف شدید نسبت به کشورهایی که توافق را جشن می گیرند، گفت: روسیه از ایران و توافق اخیر حمایت و با رژیمی همکاری می کند که اسراییل را تهدید به نابودی می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رهبر عالی ایران اخیرا کتابی ۴۰۰ صفحه ای منتشر کرده و در آن طرح مفصلی برای نابودی اسراییل ارائه کرده است. وی در پایان سکوت مجمع عمومی سازمان ملل را به خاطر سکوت در برابر چنین تهدیدات خطرناکی محکوم کرد.

گفتنی است کتاب مورد اشاره نتانیاهو  «فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیّدعلی خامنه‌ای مدّظلّه العالی» نام دارد که شامل مرور بیانات مقام معظّم رهبری در هشت بخش کلیّات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسؤولیّت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ روشن است.

نظر شما