شناسهٔ خبر: 112666 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آلیا:

در روزهای عزاداری ملت برای حجاج دست دادن با حامیان عربستان چه معنایی دارد

فاطمه آلیا/1* عضو کمیسیون اجتماعی مجلس این سوال را مطرح کرد که در روزهای عزاداری ملت برای حجاج دست دادن با حامیان عربستان چه معنایی دارد.

به گزارش «نماینده» فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد گفت:‌ آقای ظریف! آیا معنی همدلی و همزبانی دولت و ملت این است که در این شرایط حساس با آمریکا و انگلیس دست بدهید؟ ‌

وی افزود: در شرایطی که ملت عزادار حجّاج به خون خفته‌اش در زیر چکمه‌های حکام آل سعود است و محافل حقوق بشری تحت امر آمریکا و انگلیس در سکوت مرگباری رفته‌اند «دیپلماسی لبخند و تحکیم مناسبات» ‌ و جلسات همنشینی با آنان چه پیامی دارد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در شرایطی که ملت بزرگ و مقتدر و عزتمند در انتظار واکنش مناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل سوءمدیریت و بی‌کفایتی حکام آل سعود نسبت به حجاج محترم بود و وزیر خارجه آل‌سعود با نهایت بی‌ادبی به ملّت ایران توهین کرد و وزیر خارجه دولت ایران را به حضور نپذیرفت، چگونه اقتدار ایران را حفظ کردید و چرا بدون هیچ عکس‌العملی با متحدان عربستان، آمریکا و انگلیس دیپلماسی خنده را ادامه دادید؟

آلیا خاطرنشان کرد: ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره شاهد دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه کشورمان چه در مواردی همچون حمایت از گروه‌های تروریستی مانند منافقین و چه در حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و ... بوده‌ایم و چه دلیلی دارد که وزیر خارجه کشور ما با رئیس‌جمهور چنین کشوری که دستش به خون هزاران نفر از مردم آلوده است، دست بدهد.

نظر شما