شناسهٔ خبر: 112634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شاه سعودی فاجعه منا را به ایران تسلیت گفت

پادشاه سعودی یک روزنامه چاپ عربستان از تقدیم پیام تسلیت ملک سلمان به وزیر بهداشت ایران در جریان دیدار وی با همتای سعودی اش در جده خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از روزنامه الریاض عربستان، «خالد الفالح» وزیر بهداشت عربستان با «حسن هاشمی» همتای ایرانی خود در جده دیدار و وی را در جریان آخرین خبرهای مربوط به کشته شدگان و مصدومین فاجعه منا قرار داد.

بر این اساس این مقام عربستانی ضمن تسلیم پیام تسلیت ملک سلمان به رهبری و دولت ایران، از آمادگی کشورش برای همکاری با نهادهای این کشور در رسیدگی به وضعیت جان باختگان و مصدومان و انتقال آنها به میهن خبر داد.

در این دیدار دو طرف توافق کردند پیکرهای حجاج ایرانی هر چه سریعتر به ایران منتقل شود. روز گذشته وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی ایران نیز اعلام کرد: در جلسه مشترک با مسئولان سعودی، آنها اطمینان دادند که همه گونه همکاری را برای مداوای مجروحان، انتقال جانباختگان و شناسایی مفقودان حادثه منا به عمل آورند.

هاشمی افزود: ما هم اکنون در جده هستیم و در این جلسه سه ساعته مسائل مختلفی مطرح شد و بعد از آن با همتای عربستانی خودم که بلافاصله به جده وارد شده بود ملاقات داشتم و در هر دو جلسه که پنج ساعت به طول انجامید، مسئولان عربستان، تسلیت پادشاه و هیئت وزیران عربستان را خدمت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، دولت و ملت ایران ابلاغ و همچنین اعلام کردند که قلبشان به سبب مصیبتی که در موسم حج روی داد مالامال از اندوه و غم است و اطمینان دادند که این موضوع را به طور کامل بررسی کنند.

وی گفت: به فرمان پادشاه، هیئتی مشغول رسیدگی به بررسی هر دو مسئله ای است که در حج امسال اتفاق افتاده است و آنها موضوع را بررسی می کنند و نتایج بررسی ها را اعلام عمومی خواهند کرد.

نظر شما