شناسهٔ خبر: 112560 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بیرانوند در تذکر شفاهی:

صدها حاجی ایرانی با جنایت سعودی در آغوش مرگ خفتند اما ظریف خود را به اوباما رساند

بهرام بیرانوند/431 نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: آقای ظریف اگر به عنوان وزیر خارجه این خطا را انجام داده، باید بداند از چارچوب اختیاراتش تخطی کرده است.

به گزارش «نماینده» بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان، در تذکری شفاهی نسبت به دست دادن ظریف با اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: دقیقاً زمانی که صدها حاجی ایرانی به واسطه جنایت سعودی به آغوش مرگ خفتند یا مفقود شدند، ظریف به طور اتفاقی خود را به آغوش اوباما رساند.

وی تاکید کرد: آقای ظریف غلط زیادی کرده است؛ اگر به عنوان وزیر خارجه این خطا را انجام داده، باید بداند از چارچوب اختیاراتش تخطی کرده است و باید مجازات شود، اگر به عنوان یک شخص عطش روبوسی با اوباما و کری را دارد، از سمت خود استعفا کرده و درب خانه کری و اوباما بساط کند.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: ملت رشید ایران سال‌ها است که تاوان رفتار استکباری شیطان بزرگ را می‌دهد، هنوز بسیاری از شهدای ما به خانه بازنگشتند که آمریکا قصد ریشه‌کنی ملت ایران را دارد، لااقل به اندازه یک جوجه خروس غیرت داشته باشید.

بیرانوند با تاکید بر اینکه ایران فروختنی نیست، تصریح کرد: غیرت در رگ‌های ملت ایران جاری است و ایران تسلیم آمریکا نخواهد شد.

براین اساس حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: غیرت دینی افرادی مانند ظریف برای دفاع از انقلاب، رهبری و خون شهدا از بنده کمتر نیست، ممکن است بر اساس تصمیمی، اقدامی انجام داده باشند و این اقدام آقای ظریف مورد نقد بنده و شما و بسیاری از دوستان باشد، اما بنا نیست که یک انسانی که در تاریخ زندگی‌اش نشان داده در خدمت امام و رهبری ایفای نقش می‌کند، با ادبیاتی که شایسته نیست، او را نقد کنیم.

وی با بیان اینکه ما خطوط قرمزی نسبت به آمریکا داریم، تأکید کرد: ملت بزرگ ایران جنایات آمریکا را در طول تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد، امروز چالش‌های دنیای اسلام در عربستان، سوریه و یمن ناشی از سیاست مذبوحانه مخالف با منافع ملت اسلام است که از سوی سیاستمداران آمریکا رقم می‌خورد.

نایب رئیس مجلس گفت: قطعاً ملت ایران و مجلس شورای اسلامی موضع قاطعی را نسبت به رفتار سردمداران آمریکا خواهد داشت و کمترین رفتاری که زمینه نفوذ غرب را فراهم کند، رصد خواهد کرد.

نظر شما